Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 368.67 kb
Id: 1237

Jakub Pędzelek i cyfra 6 (scenariusz zajęć dla dzieci 6-letnich)

Marzena Ryś   Wrzesień 2001

Scenariusz zajęć dla dzieci sześcioletnich. Założono w nim realizację następujących celów operacyjnych - dziecko: skupia uwagę na recytowanym wierszu, proponuje sposób rozwiązania przedstawionego w wierszu problemu, klasyfikuje obrazy wg różnych cech, ... więcej
Pobierz

Zobacz również

matematykaplastykascenariusz zajęćsześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Scenariusz zajęć dla dzieci sześcioletnich.

Założono w nim realizację następujących celów operacyjnych - dziecko:
  • skupia uwagę na recytowanym wierszu,
  • proponuje sposób rozwiązania przedstawionego w wierszu problemu,
  • klasyfikuje obrazy wg różnych cech,
  • rozróżnia i nazywa tematy obrazów: martwa natura, krajobraz, portret,
  • liczy w zakresie 6,
  • zapamięta obraz graficzny liczby 6,
  • kojarzy liczbę dźwięków i pędzelków z odpowiednimi znakami graficznymi,
  • podejmie współpracę z kolegami i rodzicami,
  • prawidłowo wybiera kolory potrzebne do pomalowania otrzymanego szkicu,
  • składa fragmenty obrazu w całość.
Fragment scenariusza:
Zabawa ruchowa – na podłodze rozmieszczonych jest 6 obręczy podpisanych cyframi. Dzieci biegają, na sygnał zatrzymują się i liczą uderzenia w bębenek. Zbierają się przy obręczy podpisanej odpowiednią cyfrą, na przykład 5 uderzeń - stają przy obręczy z cyfrą 5. Przy powtórzeniach zabawy chłopcy liczą uderzenia bębenka osobno, dziewczynki osobno i zajmują miejsca wokół wybranych obręczy. W zabawie można także utrwalić pojęcia wewnątrz obręczy, na zewnątrz, wydając odpowiednie polecenia (...).
Dzieci otrzymują kartki z 3 narysowanymi dzbankami, podpisanymi cyframi (suma wynosi 6) oraz papierowe pędzelki w koszyczkach. Zadaniem dzieci jest samodzielne wybranie pędzelków z koszyczka, naklejenie ich w dzbankach, w liczbie odpowiadającej podpisom. Następnie dzieci głośno zliczają swoje pędzelki i podpisują na kartce ołówkiem cyfrą 6 według wzoru na tablicy.