Deutsch-Wagen-Tour


...czyli kolorowy niemiecki z dostawą do ucznia. Celem projektu „Deutsch-Wagen-Tour” jest promowanie w nietuzinkowy sposób języka i kultury Niemiec, zwiększenie motywacji uczniów do nauki języków obcych oraz zainspirowanie nauczycieli do zastosowania nowoczesnych metod nauczania.

„Deutsch-Wagen-Tour” jest projektem edukacyjnym realizowanym przez Goethe-Institut w Warszawie od kwietnia 2009 roku. Jego pierwszy cykl był tak wielkim sukcesem, że w lutym 2012 roku odbyła się uroczysta inauguracja jego kontynuacji.

W celu osiągnięcia wyznaczonych celów animatorzy projektu podróżują po całej Polsce, odwiedzając szkoły, przedszkola oraz uczelnie wyższe. Projekt skierowany jest przede wszystkim do uczniów wszystkich rodzajów szkół, studentów, rodziców, nauczycieli, ale też dyrektorów szkół oraz instytucji odpowiedzialnych za edukację.

O wyjątkowości „Deutsch-Wagen-Tour” stanowi przede wszystkim pięć kolorowych, specjalnie wyposażonych samochodów, które na co dzień stacjonują w pięciu miastach Polski: Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Lublinie i Olsztynie. To właśnie dzięki nim lektorzy projektu docierają z nowatorskimi metodami nauczania języka niemieckiego do najdalszych zakątków naszego kraju. Profesjonalnie przygotowani moderatorzy prowadzą niekonwencjonalne zajęcia z użyciem animacji językowych, współorganizują dni otwarte, imprezy plenerowe, uczestniczą w projektach językowych i spotkaniach z rodzicami. Wizyty „Deutsch-Wagen-Tour” są zawsze barwne, atrakcyjne i stanowią dla uczestników niezapomniane przeżycie.  


W latach 2009-2012 odbyło się ok. 2 300 spotkań z projektem Deutsch-Wagen-Tour, w ramach których lektorzy przeprowadzili zajęcia dla ponad 155 000 uczestników. Projekt spotykał się z tak dużym zainteresowaniem, że niektóre szkoły musiały czekać na wizytę Deutsch-Wagena nawet kilka miesięcy.

Partnerami projektu są: Ministerstwo Spraw Zagranicznych Republiki Federalnej Niemiec, Ambasada Niemiec w Warszawie, Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD) oraz Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa.

Patronat honorowy nad projektem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Głównym sponsorem drugiego cyklu akcji jest Volkswagen Poznań Sp. z o.o., który na cele projektu udostępnił Goethe-Institut w Warszawie pięć nowych samochodów VW Caddy oznakowanych logo „Deutsch-Wagen-Tour” na okres trzech lat.

Zobacz więcej: www.deutsch-wagen-tour.pl

Dwujęzyczny polsko-niemiecki blog projektu:

www.blog.goethe.de/deutsch-wagen-tour


Pod koniec września animatorzy projektu odwiedzili swym barwnym autem również dzieci z Miejskiego Przedszkola nr 1 w Żarach. Zobacz, jak było! Zajrzyj na stronę organizatora projektu oraz do Albumów na naszej stronie, gdzie wrażeniami dzieli się nauczycielka tego przedszkola. Zapraszamy przedszkola do wzięcia udziału w projekcie!

Komentarze

Zobacz również


Smok przez płot

Smok przez płot

Najnowsza powieść Marcina Mortki

„Akademia Wyobraźni Play-Doh” po raz kolejny w przedszkolach

„Akademia Wyobraźni Play-Doh” po raz kolejny w przedszkolach

Ogólnopolski Program Edukacyjny rozwija wyobraźnię i kreatywne myślenie wśród dzieci.

Królik Franek z pasją poznaje świat!

Królik Franek z pasją poznaje świat!

"Królik Franek i tajemnica dobrej zabawy" i "Królik Franek i problem krótkiego ogonka"

Misja: aktywne wakacje

Misja: aktywne wakacje

Co zrobić, by Twoje dziecko spędziło je na sportowo?

SZKOLENIA CET

SZKOLENIA CET

Papier jako źródło inspiracji – czemu nie!