Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Dzień Marchewki


Wydarzenie dodał(a) Bożena Wera
ponad 14 lat temu, wyświetleń 4079


Wpis został sprawdzony przez moderatora

 

Celem zajęć w tym dniu było: określanie jadalnych części marchewki; zapoznanie ze sposobem wykonania soku z marchewki; rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole.

  1. Ćwiczenia w określaniu wielkości – marchew, marcheweczka. Dzieci wybierają z miski marchewki różnej wielkości; na oko porównują ich wielkość; stosują pojęcia: duże, małe, mniejsze, większe, takie samo, największe, najmniejsze. Układają kilka wybranych przez nauczyciela marchewek według ich wielkości – rosnąco, potem malejąco.
  2. Słuchanie piosenki „Na marchewki urodziny”.
  3. Wyjaśnienie, dlaczego przechowujemy marchewkę w całości lub w postaci przetworów; podawanie przykładów, w jakiej postaci można przechować marchew (surową, susz, mrożonki, w słoikach), wymyślanie przez dzieci potraw, do których przygotowania można wykorzystać marchew – zapisywanie przez nauczyciela propozycji dzieci.
  4. Zabawy badawcze „Marchewka”
  • Ćwiczenie 1. – każde z dzieci otrzymuje marchewkę. Dzieci oglądają ją i opisują jej wygląd; stwierdzają, że pokrywa ją matowa skórka, nieco chropowata. Nauczyciel zdejmuje po kawałku skórki z  marchewki, aby dzieci mogły to dokładnie obejrzeć.
  • Ćwiczenie 2. – szukanie odpowiedzi na pytanie: Jak smakuje marchewka? Nauczyciel rozcina marchewki – układanie w całość obranej marchewki pociętej na kawałki; zjadanie jej przez chętne dzieci. Podkreślanie walorów odżywczych i zdrowotnych marchewki, zachęcanie do zjadania jej na surowo.
  1. Zaproponowanie zrobienia soku z marchewki; omówienie sposobu wykonania, zwrócenie uwagi na potrzebne rzeczy; praca w małych zespołach. Dzieci myją marchew; kroją je na deskach do krojenia w cienkie paseczki małymi nożami; wkładają obraną marchewkę do sokowirówki. Nauczyciel zwraca uwagę na przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa: dzieci myją ręce, przed przystąpieniem do pracy; zabezpieczają ubrania fartuszkami, a głowy czepkami; ostrożnie posługują się nożami. Gotowy sok przelano do szklanek i nastąpiła degustacja. Dzieci opowiadały o swych wrażeniach smakowych.

Zobacz wszystkie wpisy
od Bożena Wera



Wyślij wiadomość
do Bożena Wera

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Bożena Wera

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się