Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Dzień teatru


Wydarzenie dodał(a) Marzena Pucka
ponad 7 lat temu, wyświetleń 17580


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Scenariusz zajęć dla wszystkich przedszkolaków z okazji Dnia Teatru.

Prowadząca zajęcia: Marzena Pucka

Data zajęcia: 27.03.2015r.

Podstawa programowa:

  • Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem VII

Cele ogólne:

  • Poszerzenie wiedzy na temat teatru
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania siebie

Cele szczegółowe (dziecko):

  • Zna elementy składowe tworzące teatr
  • Rozwiązuje zagadki słowne o tematyce teatru
  • Odgrywa role w zabawie pantomimicznej

 

Metoda: czynna, słowna, oglądowa

Formy: indywidualna i grupowa

Środki dydaktyczne: bilet, ilustracje przedstawiające teatr, ilustracje lalek teatralnych, zdjęcia aktorów w różnych kostiumach, kukiełki, rekwizyty.

 

PRZEBIEG:

  1. Powitanie dzieci i wyjaśnienie z jakiej okazji się spotykamy
  2. Co wiemy o teatrze? – burza mózgów na temat teatru.
  3. Przypięcie na tablicy plakatu przedstawiającego teatr oraz napisów (aktor, scena, kurtyna, widownia, rekwizyt)
  4. Rozwiązywanie zagadek słownych.


 

           Wielki, piękny gmach,

w nim są sztuki grane,

raz na jakiś czas

pójść tam jest wskazane.

 

Może to byś księga,

berło albo szpada,

bez niego aktorowi

wystąpić nie wypada.

 

       Wciela się w nią aktor

       na czas przedstawienia,

       na tę krótką chwilę

       swą tożsamość zmienia.

 

       Co to za uczucie,

       co dopada aktora,

       kiedy wyjść na scenę

       przychodzi już pora?

 

 

 

            Gdy unosi się w górę,

           aktorzy się zjawiają,

           gdy na dół opada

           -  w pas się nam kłaniają.

 

           Szykownie ubrany

           na widowni siedzi

           i z zapartym tchem

           akcję sztuki śledzi.

 

 

  1. Zaproszenie dzieci do obejrzenia inscenizacji „Noc zabawek” M. Strzałkowskiej przygotowanej przez dzieci z grupy starszaków.

Scena przedstawia kącik z zabawkami w dziecinnym pokoju, w którym panuje okropny bałagan.

Narrator szeptem:
Noc dokoła już zapadła, wszędzie ciemno, wszędzie cicho,
A w kąciku z zabawkami słychać głosy… - co za licho?

Cała scena ozywa i tętni gwarem i ruchem, zabawki skaczą, jeżdżą, biegają.

Lokomotywa:
Proszę wsiadać, drzwi zamykać,
bo do Łodzi musze zmykać! Uuuuu!

Samochód:
Ale tutaj ścisk i tłum!
Coś takiego! Brum! Brum! Brum!

Lalka:
Ja chcę mieć sukienkę w groszki!
I kapelusz1 i pończoszki!

Miś:
Mniam! Mniam! Mniam! Miodek mam!
Zaraz zjem ten miodek sam!

Pajac:
Gimnastyka! Gimnastyka!
Kto chce zdrowy być, ten fika!

Do pokoju wchodzą dzieci, ruch wśród zabawek nie ustaje, ale przebiega w milczeniu.

Dziecko 1:
Ojej! Co się tu dzieje?
Ten wciąż skacze, ten się śmieje…
Czas zasypiać, bo poduszka
Bajki szepcze już do uszka!

Dziecko 2:
Czas na sen, a wy nie śpicie
i bez przerwy się bawicie!
Noc jest po to, żeby spać.
I wyspanym rano wstać!

Zabawki:
Ale zasnąć nie możemy…

Dzieci:
A czy chcecie?

Zabawki:
Chcemy! Chcemy!
Lecz czy jest możliwe spanie w takim strasznym bałaganie?!

Dzieci:
A więc trzeba tu posprzątać.
Dzieci sprzątają i układają wszystko na miejsce.

Dziecko 1:
To – do pudła! To – do kąta!
Ustawimy wszystko w rządek.
I zrobimy tu porządek.

Dziecko 2:
To – na półkę. To – do szafki!
I już mogą spać zabawki!
Posprzątamy cały pokój.
Teraz będą miały spokój.

Zabawki:
Ziewają i układając się do snu
No, nareszcie spokój mamy…
Dziękujemy… zasypiamy…

Narrator szeptem:
A gdy się obudzą rano,
Do zabawy chętnie wstaną…
Bo zabawkom, bądźmy szczerzy,
też się w nocy sen należy…

 

  1. I wy możecie zostać aktorami – zabawa dramy. Dzieci otrzymują rekwizyty ich zadaniem jest wcielić się kolejno w role np.: korona –królowa, maska zajączka, itd.
  2. Przedstawienie dzieciom ilustracji przedstawiających różne lalki teatralne oraz kukiełki, sylwety do przedstawienia teatrzykowego.
  3. Zaprezentowanie kukiełek, lalek oraz innych akcesoriów teatralnych przyniesionych przez dzieci
  4. Zaproszenie dzieci do wykonania w grupach papierowych kukiełek na paluszki.

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Marzena Pucka



Wyślij wiadomość
do Marzena Pucka

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Marzena Pucka

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się