Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Scenariusz zajęć w grupie 3/4-latki: "Miś Tomek ma urodziny."
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Scenariusz zajęć w grupie Kukułki - 3/4-latki
Temat: Miś Tomek ma urodziny – zabawa matematyczna na bazie przedstawienia teatralnego w opracowaniu nauczyciela.
Prowadząca: Krystyna Sekuła
Cele ogólne:
- kształtowanie umiejętności dodawania w zakresie 4,
- bezpiecznie i pewnie czuje się w grupie podczas zabawy i wykonywania zadań.
Cele operacyjne - Dziecko:
- dokłada przedmioty i liczy je razem,
- podejmuje próby dodawania na palcach i materiale konkretnym,
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 4,
- rozpoznaje i nazywa figury geometryczne,
- rozpoznaje i nazywa kolory,
- uczy się wytrwałości i samodzielności w wykonywaniu zadań,
- czerpie radość i dumę z własnej wiedzy,
- spokojnie oczekuje na swoją kolej podczas zabawy i wykonywania zadań,
- uważnie i ze zrozumieniem słucha poleceń nauczyciela,
- aktywnie uczestniczy w przedstawieniu teatralnym.
Metody:
- podająca – opowiadanie, dialog z misiem, objaśnienia,
- eksponująca – obserwacja i pokaz,
- czynna – problemowa - (zadań stawianych do wykonania),
- praktyczna – samodzielnych doświadczeń.
Formy pracy:
- z całą grupą,
- indywidualna.
Formy aktywności dziecka :
Językowa, ruchowa, muzyczna, plastyczna.
Środki dydaktyczne:
Magnetofon i płyta CD, stoliczek, 4 krzesełka, miś Tomek ( odświętnie ubrany), klocki geometryczne , 4dekoracyjne torebki z prezentami, lalki, misie, klej, figury geometryczne z papieru kolorowego, kartka papieru z narysowanym tortem.
Przebieg zajęcia:
1. Przywitanie: W kole wszyscy tu stoimy , każdy czyjąś rękę trzyma i dzień dobry już mówimy , tak zabawa się zaczyna . Gdy się dzieci chcą pobawić to dzień dobry mówią sobie .Uśmiechają się do siebie i podają ręce obie.
2. Przygotowanie zajęć: Nauczycielka prosi żeby dzieci usiadły na dywanie . Sama stawia okrągły stoliczek , a obok niego stawia 1 krzesełko.
3. Opowiadanie nauczycielki: Słuchajcie , dziwicie się pewnie po co jest ten stoliczek razem z krzesełkiem . Otóż wyobraźcie sobie , że w naszej sali na półeczce siedzi pewien miś, który ma dzisiaj urodziny. (Nauczycielka zabiera misia i pokazuje go dzieciom).Widzicie jak jest odświętnie ubrany – ma czarne spodenki i białą koszulkę z pięknym krawacikiem.( Nagle miś się odzywa – Bo ja mam urodziny. ( Nauczycielka z wielkim zdziwieniem zwraca się do dzieci) . Czy wy też słyszeliście to co ja , on mówi ? (Dzieci potwierdzają).
4. Dialog misia z nauczycielką:
- Jestem miś Tomek
- Ja jestem pani Krysia, a to są przedszkolaki Kukułki.
- Wiem , przecież siedzę tu na półeczce i wszystko słyszę.
- Misiu Tomku, masz dzisiaj czwarte urodziny, czy kogoś zaprosiłeś ?
- Nie chciałem sprawiać kłopotów ?
- Ależ misiu my bardzo chętnie będziemy gośćmi na twoich czwartych urodzinach Prawda dzieci? (dzieci potwierdzają). No to teraz usiądź sobie na tym krzesełku, a my zaśpiewamy ci 100 lat (wszystkie dzieci wstają i śpiewają). Słuchajcie, ale jak są urodziny to dostaje się prezenty, co możemy dać misiowi? Dzieci rzucają pomysłami (burza mózgów). A powiedz nam co ty chciałbyś dostać?
- Najbardziej klocki te śmieszne, którymi się często bawicie i mają trudną nazwę?
- Ty chyba mówisz o figurach geometrycznych.
-Tak, tak, właśnie.
5. Nauczycielka przynosi i stawia przed dziećmi pojemnik z klockami geometrycznymi. Następnie przydziela dzieciom chętnym zadania : -proszę przynieść i położyć na stoliczku 4 różne - czerwone figury i przeliczyć - proszę przynieść 4 różne - żółte figury i przeliczyć - proszę przynieść 4 różne figury niebieskie i przeliczyć - proszę przynieść 4 trójkąty i przeliczyć -proszę przynieść 4 kwadraty i przeliczyć - proszę przynieść 4 koła i przeliczyć - proszę przynieść 4 prostokąty i przeliczyć
- Czy jesteś zadowolony misiu?
- Tak, bardzo. Dzieci znają wszystkie figury geometryczne i ich kolory. Bardzo wszystkim dziękuję .
6. Zabawa ruchowa:
- Teraz misiu zatańcz i zaśpiewaj z nami przecież to twoje urodziny. A wy dzieci zabierzcie z półek misie i lalki i wszyscy razem się zabawimy.
Nauczycielka włącza muzykę z piosenką znaną dzieciom : Jadą, jadą misie...
7. Po skończonej zabawie dzieci odkładają zabawki. A w tym czasie nauczycielka ustawia obok misia jeszcze trzy krzesełka, na których siedzą dwie lalki i jeden miś każdy trzyma w rączce torebkę z prezentem.
- A widzisz misiu jednak ktoś pamiętał o twoich urodzinach. Przyszli do Ciebie goście.
- Bardzo, bardzo się cieszę, to jest mój najszczęśliwszy dzień.
8 .Nauczycielka zwraca się do dzieci: ilu przyszło gości do misia? ile teraz siedzi przy stoliku lalek, a ile misiów ? jak teraz mis ma cztery latka ile będzie miał za rok ? jak myślicie co jest w tych torebkach?, (nachyla się nad prezentami i naprowadza dzieci na właściwą odpowiedź. ) ( na przykład - jest to słodkie , okrągłe , na patyku )
9. Podsumowanie urodzin misia . Swobodne rozmowy na temat: gości, prezentów i zabawy.
10. Nauczycielka zaprasza dzieci do stoliczków gdzie czeka kartka z narysowanym tortem , klej i powycinane z kolorowego papieru figury geometryczne . Dzieci dekorują tort wg własnego pomysłu. A nauczycielka razem z misiem podchodzi do każdego i chwali za pomysłowość i staranność.
11. Wręczenie misiowi prac, a następnie wszystkie prace zostają wywieszone na wystawce.
12. Zakończenie i porządkowanie sali.
Zobacz wszystkie wpisy
od Krystyna Sekuła
Wyślij wiadomość
do Krystyna Sekuła
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl