Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Spotkanie z policjantem w Przedszkolu


Wydarzenie dodał(a) Malgorzata Kiper
ponad 8 lat temu, wyświetleń 29575


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Scenariusz spotkania z policjantem w  przedszkolu Publicznym we Wrzosowej

Temat zajęcia: „Zawód policjant – kto to taki?” – poznanie pracy policjanta i wykonywanych przez niego czynności, narzędzia i charakterystyczny ubiór.
 

Cele ogólne:

-  wzbudzanie zaufania do policjanta, jako osoby, której można zaufać,

-  gromadzenie słownictwa na temat związany z zawodem policjanta oraz dotyczący zasad ruchu drogowego,

-  uczestniczenie w rozmowach dotyczących bezpieczeństwa, wynikających z pokazów, ze spotkań,

-  uświadamianie niebezpieczeństwa i zagrożeń związanych z ruchem drogowym,

-  uświadamianie dzieciom konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia,

-  uatrakcyjnianie zajęć i omawianej tematyki.
 

Cele operacyjne:

-  potrafi bezpiecznie poruszać się i zachowywać na drodze,

-  wie, że zabawy w pobliżu jezdni są niebezpieczne,

-  wie, jak należy zachować się w sytuacjach zagrożenia,

-  orientuje się, do koga należy zwrócić się o pomoc w sytuacji niebezpiecznej,

-  zna numery alarmowe, w tym policji,

-  aktywnie uczestniczy w spotkaniu z policjantem,

-  poznaje cechy charakterystyczne munduru policyjnego i wie, jakich akcesoriów używają policjanci.

 

Metody pracy:

-  rozmowa (słowna),

-  pokaz (oglądowa),

-  ćwiczenia praktyczne (czynna).

 

Formy pracy:

-  indywidualna,

-  zbiorowa.

 

Środki dydaktyczne:

-  ilustracje dotyczące bezpieczeństwa na drodze,

-  mundur oraz akcesoria przyniesione prze policję,

-  magnetofon.

Przebieg spotkania

  1. Powitanie zaproszonych gości.
  2. Rozmowa policjantów z dziećmi na temat: „Czym się zajmuje pan policjant w pracy?”, „Co należy robić, aby być bezpiecznym?”:
    • rozmowa o zasadach bezpiecznego poruszania się po drodze (wykorzystanie ilustracji)
    • zapoznanie dzieci z mundurem i akcesoriami policjanta, omówienie ich przeznaczenia,
    • pokaz specjalistycznych elementów umundurowania policjanta,
    • rozmowa o pracy policjanta (kierowanie ruchem; czuwanie nad bezpieczeństwem w ruchu drogowym, szczególnie w obrębie przedszkoli; zabezpieczenie ruchu ulicznego podczas imprez sportowych; ściganie przestępców),
    • dyskusja – zadawanie pytań przez dzieci policjantom.
     
  3. Zabawa ruchowa z policjantem pt. „Policjant kieruje ruchem drogowym”.
     
  4. Prezentacja krótkiego programu artystycznego w wykonaniu dzieci z grupy 6-latków piosenka „Uwaga – czerwone światło”, wiersz B. Szelągowskiej „Znaki drogowe”.

    Zabawa „Tak czy nie?”- policjant zadaje pytania dotyczące przekazanych treści. Gdy zdanie jest prawdziwe dzieci głośno mówią TAK, gdy błędne – NIE.
    Zabawa „Tak czy nie” (chusty zielone i czerwone, po trzy osoby z każdej grupy)-Przedstawianie różnych sytuacji dzieciom, których zadaniem jest prawidłowa ich ocena.
    • Pewien pan na spacerze ze swoim psem podchodzi do ciebie i mówi: „Pewnie lubisz psy. Mam w domu kilka szczeniaczków. Chodź, pobawisz się z nimi i dam ci jednego”.
    • Biegniesz do domu chodnikiem w pobliżu drogi. Samochód zatrzymuje się koło ciebie i kierowca proponuje, że cię podwiezie.
    • Uśmiechnięta pani woła cię po imieniu i prosi, żebyś ją zaprowadził do swojego domu. Twoja mama zapomniała bardzo ważnych dokumentów, ma je w szufladzie, a ta pani jej zaniesie.
    • Uprzejma pani podchodzi do ciebie na podwórku. Uśmiecha się i mówi, że jest koleżanką mamy z pracy i że mama ją przysłała po ciebie. „Chodź, musimy się bardzo śpieszyć”.
    • Miły pan podchodzi do Ciebie i mówi: „Lubisz cukierki czekoladowe? Poczęstuj się”.
    Zabawa „Test” (karteczki z cyframi 1,2,3; trzy osoby z każdej grupy)
    Sprawdzający, czy są przygotowane do uniknięcia niebezpieczeństw, które im grożą ze strony dorosłych. Wybór właściwego zachowania.
    • Co robisz z kluczem od mieszkania, kiedy wychodzisz na podwórko?
    – chowam pod wycieraczkę, tam go nikt nie znajdzie,
    – wieszam na szyi, żeby go nie zgubić,
    – wkładam głęboko do kieszeni, zapinam ją, żeby nie wypadł i nikt go nie widział.
    • Jesteś sam w domu. Do domu puka pan, który mówi, że jest ze spółdzielni. Co robisz?
    – wpuszczam go,
    – zakładam łańcuch i proszę, aby pokazał legitymację,
    – mówię, żeby przyszedł za chwilę, kiedy będą rodzice.
    • Miły pan zagaduje cię na podwórku i proponuje, że da ci kilka „superfajnych” gier komputerowych. Co robisz?
    – idziesz z nim, żeby zobaczyć te gry,
    – mówisz, gdzie mieszkasz i zapraszasz pana do domu,
    – mówisz, by najpierw omówił to z rodzicami i odchodzisz.
    Zabawa ruchowa „Chodzimy po chodniku” - uświadomienie dzieciom, że chodzimy prawą stroną chodnika. 
    Dzieci spacerują po sali powtarzając wierszyk:
    „Po chodniku z wielką wprawą,
    wędrujemy stroną prawą”
    Na sygnał gwizdka zatrzymują się nieruchomo zastygając.

    Zabawa „Kot w worku”- prowadzące mają w worku różne przedmioty- bezpieczne i niebezpieczne (zapałki, zapalniczka, wykałaczka, śrubokręt, nóż...).

    Chętne dziecko z zamkniętymi oczami rozpoznaje przedmiot i go nazywa.
    „Chodzi kotek po kółeczku,
    obie łapki ma w woreczku,

    Zabawa „Dziwne numery”- utrwalenie numerów alarmowych (997/998/999), dopasowanie numerów do fotografii.

    w worek wpadło coś dziwnego,
    co to? Co to jest takiego?”
     
  5. Podsumowanie wiadomości i podziękowanie policjantom za przybycie do przedszkola. Wręczenie pamiątki zrobionej przez dzieci oraz wykonanie pamiątkowego zdjęcia.
  6. Pożegnanie zaproszonych gości.

Małgorzata Kiper i Magdalena Mościńska - Ciejpa


Zobacz wszystkie wpisy
od Malgorzata Kiper



Wyślij wiadomość
do Malgorzata Kiper

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Malgorzata Kiper

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się