Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Scenariusz pt. "Muszelki - zabawy matematyczne"
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Cele ogólne: doskonalenie umiejętności matematycznych
Cele szczegółowe:
· Określanie wielkości przedmiotów
· Doskonalenie umiejętności segregowania ze względu na wielkość
Cele operacyjne (dziecko):
· Bierze udział w zabawach ruchowych
· Dostrzega i porównuje wielkość przedmiotów
· Segreguje przedmioty wg wielkości, koloru itp.
· Wskazuje na liczebność zbiorów używając określeń mniej-więcej.
Metody- słowna, czynna, oglądowa
Formy- indywidualna, zbiorowa
Środki dydaktyczne- muszelki w dwóch wielkościach, muszelki o różnych kształtach i kolorach, opaski z kolorowymi muszelkami, tacki, chusta animacyjna, sylwety muszelek
1. Wierszyk „Muszelki” Dorota Gellner
Muszelki są piękne! Muszelki są różne.
Spiczaste i płaskie, okrągłe, podłużne,
W kropeczki, w kreseczki tęczowe lub nie-
Tu śmieje się jedna, tam śmieją się dwie!
Ta z czarnym paseczkiem, ta z kropką świetlistą,
Ten, kto je zbudował, był wielkim artystą!
W trakcie prezentacji wiersz nauczyciel otwiera magiczne pudełko, a w nim ukryta kolekcja muszelek. Prezentacja różnorodnych muszelek.
2. Rozpoznawanie dotykiem wakacyjnych pamiątek- nauczyciel nawiązuje że zbieraliśmy z różnych stron kraju ciekawe pamiątki wakacyjne.
Dzieci za pomocą dotyku starają się rozpoznać wakacyjne skarby- kamyki, muszelki, szyszki, rozgwiazdy- dzieci starają się określić wielkość duży –mały.
3. Zabawa z chustą animacyjną- dzieci otrzymują opaski z kolorowymi muszelkami- czerwona, żółta, zielona, niebieska, pomarańczowa, fioletowa.
· MEWA ZBIERA MUSZELKI- dzieci poruszają się po kole trzymają chustę, na sygnał- MEWA ZBIERA MUSZELKI( nauczyciel wskazuje kolor) dzieci z danym kolorem muszelki chowają się pod chustą.
· MUSZELKI KUMPELKI- dzieci siedzą na chuście, na sygnał MUSZELKI KUMPELKI (nauczyciel podaje dwa kolory) dzieci z wywołanymi kolorami obiegają chustę i zamieniają się miejscami.
4. Muszelkowe kolekcje- na tacach prezentacja muszelek. Określenie ich wielkości- małe-duże.
Dzieci otrzymują tacki z muszelkami wełenki, tworzą z wełenki „woreczki na muszelki”, do jednego trafią małe muszelki do drugiego duże muszelki.
Określenie liczebności , których dzieci mają mniej- więcej.
5. Muszelkowy wzorek- układanie wzoru z muszelek, wg podanego kodu:
· Mała, mała, duża, mała, mała, duża
· Duża, duża, mała, mała, duża, duża.
6. Praca plastyczna- Wesoła muszelka.
Dzieci otrzymują sylwety muszelek, ozdabiają tekturową muszelkę wg własnego pomysłu.
Na stolikach – jeden stolik z wycinankami, drugi stolik- kredki, trzeci stolik- farby.
Wystawa prac.
Przygotowała: mgr Joanna Związek
Przedszkole Komunalne nr 2 w Szprotawie
Zobacz wszystkie wpisy
od Joanna Związek
Wyślij wiadomość
do Joanna Związek
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl