Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz zajęć umuzykalniających gr. 4-latków


Wydarzenie dodał(a) Renata Piechowska
ponad 9 lat temu, wyświetleń 116448


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Scenariusz zajęć umuzykalniających.

Temat: Zabawy z muzyką.
Przygotowała:
Grupa: II Euromisie
Cele ogólne:
- rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej,
- rozwijanie umiejętności rozróżniania barwy dźwięków,
- utrwalanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych,
- wyrabianie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne.
Cele szczegółowe:
- reaguje ruchem na zmianę dynamiki, tempa muzyki,
- odtwarza podany rytm,
- ruchem interpretuje treść muzyki,
- potrafi wygrywać rytm na instrumentach perkusyjnych,
- rozwija poczucie rytmu,
- reaguje na umówiony sygnał słowny i muzyczny.

Metody: metody oparte na słowie,bezpośrednim spostrzeganiu, działaniu, przeżywaniu.
Formy pracy: zespołowa, indywidualna.

Środki dydaktyczne: emblematy buziek wesołych i smutnych, podkład muzyczny na płycie CD do muzyki smutnej – wesołej, wysokiej - niskiej, instrumenty perkusyjne, nagranie Cd z piosenką pt: „Orkiestra”, opaski z emblematami grających zwierząt, chusta animacyjna, opaski ze śnieżynkami,  papierowe talerze, kasza, pęczak, dziurkacz, zszywacz, wstążki, klej.


PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Zabawa muzyczno - rytmiczna "Smutno - wesoło"
Dzieci losują buźki smutne lub wesołe, słuchają muzyki - określają jej nastrój i poruszają się do niej wesoło lub smutno. Na przerwę wywołana grupa dzieci (smutna lub wesoła) rytmicznie wyklaskuje rytm podany przez n-ciela,
2. Poznanie i instrumentacja piosenki pt: „Orkiestra” słowa i muzyka D. K. Jagiełło.
Mały jeżyk na bębenku gra
Ram, tam, tam, ram, tam, tam - bębenek
Ram, tam, tam / 2 x
Na grzechotkach grają misie dwa
Szu, szu, szu, szu, szu, szu - grzechotki
Szu, szu, szu, / 2x

Szary zając na talerzach gra - talerze
Bum tara, bum tara, bum tara, / 2x
Młody dzięcioł w drzewo stuka tak – drewienka, kołatki
Stuku puk, stuku puk, stuku puk / 2x
Już orkiestra rytm ten dobrze zna
Ram, tam, tam, ram tam, tam, - wszystkie  instrumenty razem
Ram, tam, tam / 2x
 

Nauczyciel nawiązując do tekstu, zadaje pytania:
- Co to jest orkiestra?
- O jakich instrumentach jest mowa w piosence?
- Jakie zwierzęta graja w orkiestrze?
- Czy melodia piosenki, którą słyszeliście jest wesoła czy smutna?
- Instrumentacja piosenki w wykonaniu dzieci.
3. „Wirujące koło” chód w kole przy instrumencie perkusyjnym  z wykorzystaniem chusty animacyjnej. Zmiana kierunku chodu na sygnał - mocne uderzenie w instrument.

4. Dźwiękowe zagadki
Rozróżnianie brzmienia instrumentów - dzieci siedzą w kręgu, w środku ułożone leżą: bębenek, tamburyno, trójkąt, talerze, grzechotka. Nauczyciel schowany za parawanem wydobywa dźwięki z poszczególnych instrumentów zadaniem dzieci jest odgadnięcie jaki to instrument. Dziecko wybrane przez n-ciela sylabizuje nazwę danego instrument klaszcząc w dłonie.

5. Zabawa "Tańczące śnieżynki" z reakcją na zmianę wysokości dźwięków. Dzieci zamieniają się w śnieżynki, (trzymają w ręku papierowe śnieżynki przyczepione na sznureczkach) kiedy  muzyka grana jest w wyższych rejestrach śnieżynki wirują, gdy jest grana nisko śnieżynki opadają na ziemię i topnieją – kładą się.
6. Podsumowanie zajęć. Dzieci wymieniają instrumenty, które zagościły na dzisiejszych zajęciach. (wybrane dzieci wybierają z przedstawionych instrumentów ten , o którym jest mowa oraz przeliczają instrumenty).

7. „Muzyczne talerze” - praca plastyczna
Wykonanie z pomocą nauczyciela  instrumentu muzycznego z wcześniej przygotowanych materiałów (nauczyciel krok po kroku instruuje przedszkolaki w jaki sposób  wykonać instrument). Materiały : papierowe talerze zszyte wcześniej przez nauczyciela, pęczak, kasza lub drobny makaronu, zszywacze oraz dziurkacz. Samodzielne i twórcze udekorowanie instrumentu z wykorzystaniem dowolnego materiału plastycznego.


Zobacz wszystkie wpisy
od Renata Piechowska



Wyślij wiadomość
do Renata Piechowska

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Renata Piechowska

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się