Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Przedszkolny ogródek
Wpis został sprawdzony przez moderatora
23 marca 2015 r. dzieci (6-7-letnie) z gr. X z Przedszkola Publicznego nr 2 im. Polskiej Niezapominajki w Trzebnicy uczestniczyły w zajęciach Poszukiwacze Przygód - MAŁY PRZYRODNIK pt: "Przedszkolny ogródek". Zajęcia odbywały się w sali przedszkolnej. Wspólną zabawę rozpoczęło opowiadanie M. Kownackiej pt. "Jak dzieci wiosnę przyspieszały”. Wspólnie rozmawialiśmy na temat wysłuchanego opowiadania. Dzieci odpowiadały na pytania: Jakie zmiany zaszły w przedszkolu i w sali z przyjściem wiosny? Jakie zmiany zachodzą w naszych domach z przyjściem wiosny? Jakie zmiany zachodzą w naszych ogródkach z przyjściem wiosny? Czy możemy sprawić , by w naszej sali też zagościła wiosna? Jak to można zrobić? Dzieci aktywnie uczestniczyły w zajęciach i chętnie dzieliły się swoim doświadczeniem. Dzieci opowiadały, jak wyglądają wiosenne domowe porządki razem z rodzicami.
Dzieci już tydzień temu zaproponowały, żeby założyć w sali zielony ogródek Wspólnie omówiliśmy etapy i części rozwoju rośliny. Dzieci opowiadały jakie warunki są potrzebne do rozwoju i wzrostu roślin. Dzieci dyskutowały i próbowały rozwiązać zagadkę - która pora dnia jest korzystniejsza dla wzrostu rośliny? Następnie grupa została podzielona na zespoły czteroosobowe. Pierwszy zespół sadził cebule, drugi zespół siał rzeżuchę, trzeci owies, czwarty hiacynty, a piąty mieszał rzeżuchę i owies. Każdy zespół otrzymał ilustrowaną instrukcje według której miał postępować i niezbędne narzędzia (ziemię do kwiatów, doniczki, nasiona, cebule, rękawiczki). Po skończonej pracy wszystkie dzieci porządkowały swoje miejsce pracy. Posadzone i posiane rośliny dzieci umieszczały w zielonym ogródku, na parapecie w sali. W kolejnych dniach dyżurni podlewali rośliny. Cała grupa przez tydzień przy pomocy lup, obserwowała kiełkujące nasiona. Dzieci w czasie zajęć nauczyły się samodzielnie sadzić i siać rośliny, utrwalały sposób w jaki przebiega rozwój i wzrost roślin oraz warunki w jakich to się dzieje. Po tych zajęciach i całym tygodniu już wszystkie dzieci wiedzą, jak należy dbać o zasadzone rośliny. Oczywiście, każdy uczestnik zajęć otrzymał MEDAL MAŁEGO PRZYRODNIKA.
Mały Przyrodnik
Projekt wspomagający realizację celów wychowania przedszkolnego w obszarze wychowania dla poszanowania roślin i zwierząt.
Strona projektu
Zobacz wszystkie wpisy
od Natalia Węgierek
Wyślij wiadomość
do Natalia Węgierek
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl