Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Projekt: dziękuję, przepraszam, proszę
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Dzieci z oddziału IV chętnie wzięły udział w kolejnym projekcie: "DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM, PROSZĘ". Nauczycielka przedstawiła dzieciom teatrzyk kukiełkowy w oparciu o utwór Stefani Szuchowej pt. "Mateuszek na zaczarowanej wyspie", którego celem było wdrażanie dzieci do stosowania form grzecznościowych, uświadamianie konieczności przestrzegania przyjętych norm i zasad postępowania, korygowanie niewłaściwych postaw, werbalizowanie emocji, budowanie systemu wartości dzieci tak, aby orientowały się w tym, co dobre i co złe, pobudzanie inwencji twórczej. Po omówieniu treści dzieci samodzielnie przedstawiały wybraną przez siebie postać, dobierając odpowiednią intonację głosu stosowanie do odtwarzanej sceny. Sprawiło to przedszkolakom wiele radości i zadowolenia. Następnie dzieci podzielone na kilkuosobowe zespoły odtwarzały scenki dramowe, podczas których należało użyć słów: proszę, przepraszam, dziękuję. Do innej zabawy wykorzystano obrazki z twarzą: wesołą, smutną, rozgniewaną. Nauczycielka przedstawiała różne sytuacje np. sytuację powodującą smutek - dzieci pokazywały obrazek z miną smutną, po usłyszeniu sytuacji wesołej - pokazywały obrazek z miną wesołą. Z kolei w zabawie pt. "Dokończ zdanie" dzieci starały się wymyślać dalszy ciąg, odwołując się do swoich przeżyć i doświadczenia. W zabawie "Mój nastrój" dzieci za pomocą mimiki, postawy ciała i odpowiedniej modulacji głosu wyrażały swój nastrój. Natomiast zabawa pt. "Kuferek rzeczy przyjemnych" była okazją zastanowienia się, w jaki sposób można poprawić nastrój osobie przygnębionej i smutnej. Dzięki zabawom dramowym dzieci miały okazję kształtować pozytywne postawy i zachowania społeczne, umiejętność wyrażania swoich uczuć, a przede wszystkim stawały się wrażliwe na krzywdę drugiego człowieka. Nie zabrakło też zabaw ruchowych i muzyczno-ruchowych na ten temat. Największym powodzeniem cieszyła się zabawa przy piosence pt. "Nie chcę Cię", "Podajmy sobie ręce" oraz zabawa ruchowa pt. "Uściśnij dłoń". Piosenki z płyty "Kodeks przedszkolaka" na stałe zagościły w grupie IV, a w zawartym wcześniej "Kontrakcie obrazkowym" pojawia się coraz więcej serduszek za właściwą formę zachowania każdego przedszkolaka. Na zajęciach plastycznych dzieci wykonały z papierowych torebek pacynki przedstawiające różne stany emocjonalne. Pacynki umieszczone w kąciku teatralnym są doskonałą okazją kształtowania u dzieci zdolności odróżniania dobra od zła.
Przedszkole Publiczne Nr 6
Nauczycielki: mgr Krystyna Drwal, mgr Renata Wielgus
Dziękuję, Przepraszam, Proszę
Projekt wspomagający realizację celów wychowania przedszkolnego w obszarze rozwijania umiejętności społecznych przedszkolaków.
Strona projektu
Zobacz wszystkie wpisy
od Krystyna Drwal
Wyślij wiadomość
do Krystyna Drwal
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl