Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
O bezpieczeństwie w Miejskim Przedszkolu nr 34 w Zielonej Górze
Wpis został sprawdzony przez moderatora
DZIAŁANIA PODJĘTE W ZAKRESIE REALIZACJI ZADAŃ KONKURSOWYCH „Bezpieczne dziecko, Bezpieczne Przedszkole”
ORAZ W ZAKRESIE SZEROKO POJĘTEJ TEMATYKI DOTYCZĄCEJ BEZPIECZEŃSTWA .
Nauczyciel wychowania przedszkolnego w swojej pracy podejmuje szereg działań wspomagających rozwój dziecka w różnych jego sferach tj.: fizycznej, emocjonalnej, umysłowej, społecznej a głównym zadaniem warunkującym prawidłowy rozwój dziecka jest szeroko pojęte bezpieczeństwo. Elementy edukacji w zakresie bezpieczeństwa znajdują się w podstawie programowej wychowania przedszkolnego stanowiącej załącznik do rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012r. Jest tam mowa o tym co dziecko kończące przedszkole a rozpoczynające naukę w szkole wiedzieć powinno oraz jak radzić sobie w różnych sytuacjach. Dziecko rozpoczynające naukę w szkole: wie, jak zachować się w sytuacji zagrożenia; orientuje się w bezpiecznym poruszaniu po drogach i korzystaniu ze środków transportu; zna zagrożenia płynące ze świata ludzi, roślin, zwierząt; próbuje samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas w przedszkolu i domu. Dlatego tak niezwykle ważne, aby od najmłodszych lat kształtować w dzieciach bezpieczne zachowania oraz podejmować takie treści i działania praktyczne, które przyniosą wzrost świadomości i umiejętności dzieci. Pomimo codziennych pogadanek na tematy związane z bezpieczeństwem, kodeksów przedszkolaka na każdej grupie, zabawach dotyczących szeroko pojętego bezpieczeństwa, zabaw dramowych i teatralnych w tej tematyce, postanowiliśmy podjąć się realizacji zadań i przystąpić do konkursu Bezpieczne Dziecko, Bezpieczne Przedszkole, aby w sposób kreatywny i odpowiedzialny rozwinąć zarówno nasz warsztat pracy oraz uatrakcyjnić i zróżnicować tematykę zajęć o bezpieczeństwie tak, aby stała się ona jeszcze atrakcyjniejsza dla naszych wychowanków, ponieważ bezpieczne dziecko to dziecko szczęśliwe, ufne, otwarte i wesołe.
Celem konkursu było wpojenie dzieciom w wieku przedszkolnym nawyków bezpieczeństwa w placówkach przedszkolnych, domach, na placach zabaw, w kontakcie z przyrodą, w tym – zwierzętami, elementarnych zasad ruchu drogowego, w kontaktach z osobami obcymi etc. Konkursowi towarzyszyło studium przedmiotu dla nauczycieli przedszkolnych pn. Bezpieczne przedszkole, obejmujące całokształt problematyki bezpieczeństwa dzieci i przedszkoli, postępowania w warunkach kryzysowych, przeciwdziałania przemocy w rodzinie etc.
Oprócz realizacji zadań konkursowych, poszerzyliśmy nasze działania o udział w:
· Dniu Bezpiecznego Internetu realizowanego w Polsce przez Fundacje Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicka Siec Komputerowa w ramach programu Komisji Europejskiej "Safer Internet".
· Podjęcie aktywności w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej- w tym m. In.: konkurs o prawach dziecka, prezentacja dla dzieci i warsztaty na temat ich praw, gazetka dla rodziców o prawach dzieci i prawach człowieka.
· Uczestnictwo w projekcie „Dzieciństwo Bez Próchnicy”
· Uczestnictwo w programie „Rowerowy Autochodzik”.
Myślę, że sam udział w konkursie nie był ważny ale zmobilizował do poszukiwań, wykazania się kreatywnością, zaangażowaniem a wszystko po to, aby nasi wychowankowie w jak najbardziej przystępny, atrakcyjny, ciekawy i pomysłowy sposób uczyli się zachowań bezpiecznych.
http://mp34.nemo.pl/dokumenty%20do%20pobrania/bezpieczneprzedszkole.swf
Karolina Michalska
Zobacz wszystkie wpisy
od Karolina Michalska
Wyślij wiadomość
do Karolina Michalska
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl