Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 1051.23 kb
Stron: 5
Id: 1838
Wspomaganie dzieci w skupianiu uwagi, gospodarowaniu zasobami poznawczymi i wykonawczymi. Wybrane sytuacje zadaniowe i zabawy
Fragment artykułu: Zdolność do skupiania uwagi ma decydujące znaczenie w gospodarowaniu zasobami poznawczymi i wykonawczymi w każdym zakresie dziecięcej działalności. Występuje też relacja zwrotna: u podstaw wszystkich celowych działań są procesy uwagowe i związane z tym gospodarowanie aktywnością ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
cykl Krótkie wykłady o dobrym wychowaniuEdyta Gruszczyk-Kolczyńskapamięć i uwagarozwój poznawczy
Ostatnio pobierane
Fragment artykułu:
Zdolność do skupiania uwagi ma decydujące znaczenie w gospodarowaniu zasobami poznawczymi i wykonawczymi w każdym zakresie dziecięcej działalności. Występuje też relacja zwrotna: u podstaw wszystkich celowych działań są procesy uwagowe i związane z tym gospodarowanie aktywnością – jednocześnie doświadczenia gromadzone w trakcie celowej działalności mają wpływ na kształtowanie tych zdolności. W tym miesiącu prezentujemy praktyczne zastosowania tych ustaleń.
Przykładem relacji zwrotnej są zabawy dowolne i tematyczne. Realizacja ich jest możliwa dzięki rozwiniętym procesom uwagowym, ale w trakcie tych zabaw dzieci gromadzą doświadczenia sprzyjające dalszemu rozwojowi zdolności do skupiania uwagi. Gdy uda się przedłużyć czas trwania i wzbogacić dziecięcą zabawę, poprawia się też zdolność dziecka do skupiania uwagi przez czas dłuższy i lepsze gospodarowanie zasobami poznawczymi i wykonawczymi. Podobna relacja zachodzi w trakcie kształtowania czynności samoobsługowych i realizowania sytuacji zadaniowych. Przejdźmy do praktycznych zastosowań tych ustaleń. Ponieważ we wcześniejszych wykładach zajmowałam się dziecięcymi zabawami i kształtowaniem czynności samoobsługowych, w tym wykładzie skupię się na problemach edukacyjnych. Zaprezentuję te zakresy kształcenia, które są mało znane i jednocześnie warunkują lepsze funkcjonowanie dzieci w sytuacjach życiowych i szkolnych. Podczas lektury artykułu warto korzystać z przypisów zawierających więcej informacji o prezentowanym problemie.
Z dalszej części artykułu dowiemy się:
- dlaczego dzieci nie interesują się już obrazkami w książeczkach;
- na czym polega metoda „Ilustrowane opowiadania” i dlaczego jest dobrym sposobem rozwijania zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzeżeniowego;
- jak pomagać maluchom radzić sobie w zabawach i w trakcie realizowanych zadań i jak w tym kontekście organizować wartościowe sytuacje edukacyjne.
Artykułowi towarzyszy:
- 5 przykładów „Ilustrowanych opowiadań”;
- opis 3 sytuacji edukacyjnych (do wykorzystania w pracy z grupą).
Objętość artykułu: 5 stron.