Uroczystości i święta
O imprezach, uroczystościach, świętach i wszystkich szczególnych okazjach, które mają miejsce w przedszkolu... O tym, jak je zorganizować tak, aby były udane. :)


Zimę żegnamy-Wiosnę witamy

Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

Wiem,że to może zbyt wcześnie ,ale chyba już każdy za nią tęskni.Chciałabym,abyście pisały w jaki sposób będziecie ten dzień organizowały.Czy będą to barwne korowody,czy Dzień Zielony,czy topicie Marzannę,a może robicie montarz słowno-muzyczny,inscenizacje czy inne rzeczy.Jest trochę czasu na to,aby wymienić się pomysłami,a może da się póżniej z tych naszych pomysłów zrobić ciekawszy scenariusz zajęć niż w ubiegłym roku.Proszę ,piszcie i wstawiajcie ciekawe zabawy,scenki ,ciekawe stroje dla dzieci,opaski na głowy itp...Razem można dużo więcej. 


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

W ubiegłym roku  wcieliłyśmy się z koleżanką w postaci Wiosny i Zimy.Prowadziłyśmy kłótnie i przechwalanki.Ja byłam Zimą ,a dzieci z mojej grupy były bałwankami i śnieżynkami.Starszaki to były motylki,żabki,biedronki,żuczki i inne... 


Maria Domańska  •   ponad 3 lat temu   •   link

 Mogę sobie tylko wyobrazić jak to wyglądało - pięknie. 


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

Cudnie, pomysł fajny z dialogiem pani Zimy i pani Wiosny.


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

 Dzieci Wiosny przegoniły nas śnieżkami z gazet


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

Czasami proste rzeczy, robią ogromne wrażenie. I zabawa udana - zima poszła w dal.


Maria Domańska  •   ponad 3 lat temu   •   link

 Przyznacie, że musi być kolorowo i wesoło.


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

mega kolorowo i wesoło 


Maria Domańska  •   ponad 3 lat temu   •   link

 Jak relacje zdamy to zobaczymy.


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

          Witam was drogie dzieci.Jestem Zima.Panuję na świecie i wiem,że lubicie mnie za śnieg na bałwanki,za narty i sanki,za lód na ślizganie,za śladów na śnigu odbijanie.

          (Zima chowa sanki,łyżwy,narty pod stółw swojej komnacie)

 

 

 

        

Z tą wiosną proszę dzieci,to jednak mała draka:niby niby trawka tu i ówdzie wyprysła,przysłała na zwiady ptaka.....

No tak,niby przyszła,ale na razie

~byle jaka.

 

 

 

 

 

 

Każdy słyszy jej kukanie w wiosenny czas.

    Ocali nam od gąsiennic cały las.

   (kukułka­)

 

Nim się przystroją góry zielenią

   liliową barwą te kwiaty się mienią.

   Czasem przez śniegi główki przebijają

   jak te kwiaty się nazywają­?

   (krokusy)

 

Chociaż czasem mróz ze śniegiem

   ziąb nie byle jaki,

   on w niebo się wzbija,

  i piosenką daje właśnie znaki.

  (skowronek)

 

Długie żółte bazie wiosną

   z gałązek drzewa zwisają

   jesienią dadzą nam orzechy

   czy już wiecie,jak się te drzewa nazywają?

   (leszczyna)

 

Co buduje na wiosnę

   każdy ptak,by chować pisklęta?

  A tylko kukułka o tym nie pamięta?

  (gniazdo)

 

Myszek nie łowią,

   ptaszków nie jedzą

   te szare kotki

   co na drzewach siedzą.

  (bazie)

 

Wietrzyk wiosną niesie, 

   cieplejsze już ranki

   a w lesie zakwitły

   liliowe.......

  (sasanki)

 

 

DOŚWIADCZENIE

 

 

Wiosna:(robi na oczach dzieci z farbami)

mam żółty kolor farby od słońca układam jej trochę do wody, mam niebieski kolor farby od nieba,układam trochę do wody. One razem, kiedy je pomieszam daką kolor zielony(jest on nie tylko na trawie, listkach, ale też w szvczypiorku, pietruszce, sałaty.


 

WIERSZE:

 

Teraz szybko znikną, wszystkie ślady zimy.

Budźcie się zwierzęta! Budźcie się rośliny!

Niechaj nam rosną woisenne kwiatki:krokus,przebiśnieg,sasanki,bławatki.

 

 

 

 

DO ZABAW Z PANIĄ ZIMĄ

 

Zima,zima biała(krok do przodu, do tyłu w kole)

z wiatrem przyleciała,

jesień przegoniła (grozimy)

nos jej odmroziła (za nos i kołysanie)

Wodę w rzece zatrzymała (biegiem w kole)

milion sopelków rozwiesiła (pokazujemy rozwieszanie sopelków)

Wszystko śniegiem obsypała (obrót, ręce w bok)

tysiąc bałwanków ulepiła (klaszczemy)

 

 

ZABAWA NAŚLADOWANA

1.Lecą bielutkie puszki  (z góry na dół pokazujemy palcami)

Trzepiemy poduszki (obrót trzepiemy rękami)

Przyjechała Pani Zima, śniegiem napruszyła i bałwanki w kole ustawiła

śpiew (na melodię "Pije Kuba do" Ja bałwanek,Ty bałwanek~bałwanki my oba (pokazują na siebie)

 

 

 

 

 

 


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

zANIM zIMĘ DZIECI PRZEGONIĄ MUSZĄ SIĘ Z NIĄ POBAWIĆ 


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

POUKŁADAM TO W CAŁOŚĆ JAK TROCHĘ POMYSŁÓW DOŁOŻYCIE 


Maria Domańska  •   ponad 3 lat temu   •   link

 Jakoś nie mam weny, chyba idę do łóżka już. 


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

może jutro? 


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

A my z koleżanką mamy taki pomysł aby w czasie pierwszego dnia wiosny wspolnie z dziećmi zrobimy sobie takie mini przedstawienie i oczywiscie mamy pomysł aby dzieic w ogrodzie pięknie ubrały kolorowymi bibułami, serpentynami dowolne drzewko, aby tak wygladało już radosnie i wiosennie.


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

Nawet właśnie dziś o tym rozmawiałysmy i może coś  z  tego wyjdzie.


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

Jak tylko pogoda nam dopisze to przeniesiemy zabawę wiosenną z sali przedszkolnej wprost do ogrodu.


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

chętnie Alinko ci pomogę w szukaniu pomysłow tylko poszperam w moich segregatorach nauczycielskich.


Maria Domańska  •   ponad 3 lat temu   •   link

A  mi sie wszystko posypało, jestem na zwolnieniu lekarskim.


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

 


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

 


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

Nauczycielka opowiada o wiosennej pogodzie, pokazując odpowiednie gesty : „ WIOSNĄ CZASAMI PADA DESZCZ” – unosimy ręce do góry i poruszając palcami opuszczamy je powoli w dół.. „WIEJE WIATR” – uniesione ręce w górę poruszają się w prawo i lewo. Zdarzają się czasem wiosenne burze. Gdy pojawi się  „BŁYSKAWICA”, klaszczemy, gdy usłyszymy „ GRZMOT”- tupiemy nogą. Ale po burzy pojawia się tęcza – wzniesione do góry ręce roztaczają półkola.

 


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

i poszło 2 razy,ale nie da się wykasować 


Maria Domańska  •   ponad 3 lat temu   •   link

 Nic nie szkodz Alinko. Dzieciom czasami trzeba 2 razy powtarzać .


Moderator serwisu Kinga Kurczek  •   ponad 3 lat temu   •   link

Wszystko się da :) pozdrawiam i służę pomocą :)


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

Marysiu,jak Twoja ręka? Jesteś jeszcze na zwolnieniu? 


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

Wczoraj dostałam od pani ze sklepu ogrodniczego dużo kwiatków,które odrzucane są ze sprzedaży.Zrobiłam dzisiaj sobie wianek z nich( dla Wiosny) i ułożyłam w koszyk do ręki,jak to dla wIOSNY 


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

MAM SWOJĄ MINI SUKIENKĘ-SOCZYSTA ZIELEŃ,bardzo soczysta i muszę dosztukować tiulami,aby była długa 


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

Ja jeszcze nic na pierwszy dzień wiosny nie przygotowałam, ale juz musze zabrać się do pracy zwłaszcza na szukanie stroju.


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

Zarys scenariusza już mam, gorzej jednak ze strojem odpowiednim do tej okazji.


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

Reniu,a nie masz sukienki w kwiaty? 


Maria Domańska  •   ponad 3 lat temu   •   link

 Alu, z rączką lepiej. W czwartek wracam do pracy choć jeszcze nie powinnam.  


Maria Domańska  •   ponad 3 lat temu   •   link

 A pomysły macie okey.


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

to dlaczego jużwracasz? 


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

U nas w pracy panie nauczycielki rzadko chorują i biora zwolnienia więc jak ktoraś weżmie to od razu jest na językach.


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

Chyba podobnie jest i u ciebie jest Marysiu.


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

Ja też staram sie nie chorować choć czasem idę do pracy z takim przeziębieniem że nawet na spacer z dziecmi nie wyjdę bo brak sił. Z drugiej strony szkoda tych naszych marnych pieniążków.


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

Szara rzeczywistość.


Maria Domańska  •   ponad 3 lat temu   •   link

 Ja dużo stracę a koleżanki na mnie zarobią. Więc nie opłaca się ani chorować ani pracować tylko czekać jak ktoś zachoruje . Niestety taka jest rzeczywistosć.


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

Fajnie jak można mieć parę nadgodzin w przedszkolu, gdy koleżanka troszke choruje wtedy nasza pensja jest całkiem calkiem.


Renata Stachowicz  •   ponad 3 lat temu   •   link

Aż z przyjemnoscią się ogląda swój pasek z pracy z wynagrodzeniem.


Maria Domańska  •   ponad 3 lat temu   •   link

 Ładnie to tak cieszyć się z cudzego nieszczęścia  ?


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

a macie jakieś ponadwymiarówki? planowane oczywiście,nie zastępstwa 


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

ja mam od grudnia 5 tygodniowo 


Maria Domańska  •   ponad 3 lat temu   •   link

 Ja od września 3 godziny ponadwymiarowe w 6 latkach.


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

 


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

 


Alina Goworek  •   ponad 3 lat temu   •   link

 


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

Niestety nic a nic z podwymiarowek.


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

A myzlisz Marysiu że inne kolezanki przedszkolne nie ciszą sie z godzin nadliczbowych, wydaje mi sie że każdej się parę złotych przyda.


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

Ładna ta Wiosenka.


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

 możesz sobie wydrukować


Maria Domańska  •   ponad 2 lat temu   •   link

 I pokolorować i będzie taka ładna jak moja.


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

są teraz kopiarki,które powiększają 


Maria Domańska  •   ponad 2 lat temu   •   link

 Oczywiście. Mamy teraz takie możliwości, że ho, ho...


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

tylko chęci i trochę wolnego czasu 


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

Właśnie sobie wydrukowalam panią wiosenkę z internetu i zabieram sie do pracy już od poniedziałku, no może od wtorku.


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

Jak wykonam to chętnie podzielę się zdjeciem z tej pracy z wami.


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

widzę dziewczyny, że tylko we trzy myślimy już o wiośnie 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

ja też Reniu szykuję sobie sukienkę,mama doszywa mi falbanki 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

a jaka zieleń-same ocenicie 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

do szatni też zaczęłam gromadzić szmatki na panią wiosnę 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

kupiłam też super spódniczkę z kolorowych tiuli dziecinną,jak ją popruję to będę miała super tęczę 


Bożena Wera  •   ponad 2 lat temu   •   link

Ja też czekam na z utęsknieniem.


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

Zadania edukacyjno - wychowawcze:
- zapoznanie z ludowymi tradycjami, dotyczącymi pożegnania zimy i powitania wiosny;
- budzenie wrażliwości na piękno przyrody i zwrócenie uwagi na konieczność jej ochrony;
- zebranie wiadomości o zwiastunach wiosny;

Narrator
Raz w czasie poranka ulepiły dzieci w przedszkolnym ogródeczku małego Bałwanka. Miał on śniegową głowę, śniegowy brzuszek, miał ze śniegu rączki, a nawet kożuszek. Śniegowy Bałwanek zuch nie lada, miał w ogródku sąsiada. Ten sąsiad... ach to był na wróble strach.
Strach na wróble kochał lato, a nie lubił zimy. Więc sprzeczał się z bałwankiem srogie strojąc miny.

Strach trzęsąc się
Cóż to ciekawego masz Bałwanku w zimie?
Chłodno, głodno, kto mądry kuli się i śpi.

Bałwanek
Lepsza zima niż lato.
Ale ty się na tym nie znasz.
Zimno ci , boś chudy.
Brzuszek masz z kija, a w kapeluszu pełno dziur.

Strach
Ten kapelusz ma ze sto lat i niech byle Bałwanek się z niego nie śmieje.
Bo ja mam ręce z kija, a kij mocno bije. Stuku puku!

Bałwanek
Aj Strachu! Nie złość się bo tego nie znoszę.
Ja wolę zimę, ty wolisz lato – zgoda i na to.

Strach
Masz słuszność Bałwanku śniegowy.
Skoczmy po rozum do głowy: nie kłóćmy się, pogódźmy się.
Niech żyje zgoda Bałwanku!

Bałwanek
Niech żyje zgo....

Narrator
Lecz Bałwanek zamiast słów – kichnął

Bałwanek
Apsik! Apsik – Apsik!

Strach
Co to?

Bałwanek
Nic. Apsik! Cieknie mi z noska jak ze strumyka. Ratuj Straszku, bracie.

Narrator
I Bałwanek się rozpłakał, bo nie tylko ciekło mu z noska.
Rozpływały się powoli jego rączki, nóżki i brzuszek.
Musiał Bałwanek podpierać się o Straszka,
bo czuł się coraz słabszy i stawał się coraz chudszy.

Strach
To odwilż Bałwanku! To zbliża się wiosna.
Słyszysz jak calutki świat śpiewa.

Narrator
I rzeczywiście wysoko nad obłokiem,
śpiewał maleńki dzwonek.
To pierwszy poseł wiosny
– szary ptaszek, skowronek.

Skowronek
Tirli Tirli
Grzeje słonko!
Na świętego Grzegorza
Pójdzie zima do morza!

Strach
Nie ma co płakać i lamentować
musisz Bałwanku za zimą do morza wędrować.

Chórek - śpiewa: „Uciekaj zimo” - piosenki Misia i Margolci
Na scenę wchodzą kolejno:
Gile: - Koniec zimy, koniec zimy.
Wiosna, wiosna nadchodzi.

Zima, zima ucieka.
Choć ucieka, wciąż chłodzi,
Choć się żegna, wciąż zwleka
Idź już, zimo uparta,
Bo słoneczko cię zmoże.

Zazielenią się drzewa,
Bazie wyjdą z osłonek,
A nad polem zaśpiewa
Zwiastun wiosny - skowronek.

n-lka 1
Czy wy też chcecie, żeby przyszła wiosna? O, mamy gościa, pan listonosz. Co pana do nas sprowadza?
Pan Listonosz:
- Czy to wy jesteście przedszkolakami, które czekają na wiosnę?
Przyniosłem wam od niej list:

n-lka 1
Drogie dzieci!
 Nie mogę już się doczekać spotkania z wami. Chcę przylecieć z ptakami i okryć ziemię zielenią i kolorowym kwieciem. Niestety "zła zima" zamknęła wrota pieczary, w której przebywałam podczas letnich upałów, jesiennych chłodów i zimowych mrozów. Otworzy je dopiero wówczas, gdy udowodnicie, że jesteście gotowi na moje przyjście. Czekają na was zadania do wykonania. Jeśli sprawnie, dokładnie i poprawnie poradzicie sobie z nimi - na pewno się spotkamy. Życzę powodzenia, Wiosna

n-lka 2
Jesteście gotowi do podjęcia wyzwania wiosny? No, to do dzieła.

n-lka 1
Zaraz, zaraz! Zanim zacznie się zabawa, musimy wyjaśnić jej zasady. Na początek sprawdzimy, czy wszystkie zaproszone grupy są obecne. Dzieci z wywołanej grup powtarzają okrzyk "Owszem, owszem, tak, tak, tak".

n-lka 2
Słyszę, że jesteście gotowi, ale jeszcze nie wiecie, Ale to nie wszystko. Musicie bardzo uważnie słuchać tego, co będą mówiły postacie, które za chwilę się tu pojawią. O, ktoś tu się zbliża.

Wiewiórka:
- Choć wiatr jeszcze chłodny i śnieg często pada.
Ktoś wiosenne figle w polu, w lesie płata:
To trawę zazieleni, to kwiat wymaluje,
Z promieniami słońca cichutko tańcuje.
Pukanie do drzwi.
Wiewiórka:
Kto tam?

Jaskółka
- To ja - czarna jaskółeczka.
Czy można już pod strzechą budować gniazdeczka?

Wiewiórka:
- Wiosny jeszcze nikt nie widział, jaskółko maleńka,
Ale chodź tu do nas, poczekaj na pieńku.

Pukanie do drzwi

Wiewiórka:
Kto tam?

Jeż:
- Aaa! Słonka mnie zbudziło.
Chyba pora wstawać,
Przed norką posprzątać,
W kątach pozamiatać.

Wiewiórka:
Jeżyku, jeżyku, nie widziałeś wiosny?

Jeż:
- Cóż masz wiewióreczko głosik tak żałosny?
Nie widziałem jeszcze upragnionej wiosny.
Ale jest na pewno już bardzo bliziutko,
Bo na dworze cieplej, a w norze suchutko.

Chórek dzieci-
Ciepły wietrzyk wieje,
Wieść radosną niesie,
Że fiołki i sasanki
Zakwitły już w lesie.

Wietrzyku kochany
Lećże w ciepłe kraje.
Powiedz ptaszkom, że już u nas
Zielenią się gaje.
Skowronkowi szepnij
Jak się bawią dzieci.
Niech ptaszyna ulubiona
Znów do nas przyleci.

n-lka
- O... Jakiś szum... Jakiś daleki śpiew...
Ach, to ptaki wracają zza sinych mórz...

Ptaki:
Przez góry, przez lasy lecimy tu,
Już skrzydła pomdlały, już brak nam tchu.
Choć droga daleka, lecz gniazdko nas czeka
Rodzinne gniazdeczko najmilsze nam.

Dzieci:
Serdecznie ptaszyny, witamy was.
Wraz z wami nastąpi wiosenny czas.
Witajcie, witajcie, do gniazdek wracajcie,
Po trudach podróży spoczniecie tam.

Siadają w kątku a na scenę wchodzi ogrodnik i ogrodniczki

Ogrodnik:
- W ogrodzie, moi drodzy, mamy mnóstwo pracy.
Trzeba zgrabić liście i zasadzić kwiaty!

Ogrodniczki:
-My rzodkiewkę, cebulę i marchew siejemy,
A gdy będą wschodzić, to je okopiemy.
Na grządkach wyrośnie fasola, marchewka
Sałata i groszek, czerwona rzodkiewka.

Piosenka: „W naszym ogródeczku”

Na scenę wchodzi chłopiec z baziami

Chłopiec:
- Przyniosłem wam bazie z tej wierzby znad rzeczki.
Wyglądają ślicznie - jak małe koteczki.

Ogrodnik:
- Tak dużo gałązek przecież rwać nie musisz!
Z czasem wszystkie zwiędną, a ty je wyrzucisz.

Chłopiec:
- Rozdam wszystkie dzieciom,
Nikt już nowej gałązeczki z drzewa nie oberwie!

Ogrodnik:
- Nie zrywajcie kwiatów! Gałązek nie łamcie!
Piękne drzewa wokół z dala podziwiajcie.

Piosenka: „SOS dla Ziemi” Majki Jeżowskiej

n-lka
Bocianku klekocie, wiosny nie widziałeś, gdy z cieplutkich krajów wysoko leciałeś?

Bocian:
- Kle, kle, kle!
Widziałem jak Marzannę dzieci drogą niosły.
Są już niedaleko, koło starej sosny.

Dzieci: (grupka dzieci idzie i śpiewa niosąc Marzannę)
- Ruszamy gromadą, wesołym pochodem,
Niesiemy Marzannę nad zieloną wodę.
Radują się drzewa, weselą się domy,
Niesiemy Marzannę - chochoła ze słomy.
Wrzucimy do wody niedobrą boginię,
Niech prędko do morza zła zima popłynie.

n-lka
- Wiosno, prosimy do nas!
Wiosna: (zza sceny)
- Nie przyjdę, bo u was jeszcze zima, Marzanna.
n-lka
- Co mamy z nią zrobić?
Wiosna:
- Wysłać ją do morza!
n-lka
Ale jak to zrobić? Kto nam może pomóc?
Listonosz:
- Ja mam na to radę. Rzecz wszak oczywista. Pudło, sznurek, znaczek i już problem pryska.
Dziecko:
Rada wyśmienita. Zróbmy to szybciutko. Włóżmy ją do pudła, zaklejmy równiutko. Wyprawmy złą zimę na morza szerokie. Niech zginie, przepadnie i nie wraca już, bo wiosna już czeka za progiem, tuż, tuż.

Zapakowanie Marzanny do pudła i wyniesienie go przez Listonosza. Wchodzi Wiosna
Dziecko: A teraz, gdy zima poszła już daleko, zatańcz z nami, wiosno nad zieloną rzeką.

Piosenka: „Maszeruje wiosna”- z układem tanecznym

Wiosna:
Pierwszy obudził się pierwiosnek, potem chochoły spadły z róż
Skowronek śpiewem wołał wiosnę. Żebym na pole przyszła już. I tak też zrobiłam zostanę z wami aż do lata.



 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI:

 

 

1. Inscenizacja  dz. 6-letnich -  ,,Przyjście wiosny” Jana Brzechwy.

 

2.Rozpoczęcie konkursu ,, Pierwszego dnia wiosny was witamy

i do wspólnej zabawy teraz zapraszamy

wśród nas maluchów i starszaków tutaj mamy

i wszystkich do gier i zagadek pęknie zapraszamy”.

 

3.,,Suknia pani Wiosny”- ozdabianie malowaniem.

Do konkursu przystępują kolejni przedstawiciele grup. Na stolikach leżą wycięte z arkusza papieru wzory sukien, które należy ozdobić. Dzieci mają szablony do odrysowania ołówkami na sukni (kwiaty, motyle, ptaki, listki), które należy pomalować estetycznie w czasie trwania konkursu. Ocena punktowa dla grup przydzielona zostanie przez nauczyciela.

 

 

4. Piosenka - ,,Precz zimo zła”.

Prowadzący osłuchuje dzieci z piosenką.

 

5.,,Postacie bajkowe” – rozpoznawanie po fragmentach ilustracji co to za postać, z jakiej jest bajki.

Troje kolejnych dzieci z każdej grupy losuje zasłoniętą 6 okienkami ilustrację. Wyrzucona ilość oczek na kostce wskaże, które okienka na ilustracji otwieramy. Przedstawiciela próbują odgadnąć bajkę. Jeśli nie, rzucają kostką ponownie, aby odkryć kolejne okienko. Jeśli wypadnie nr okienka już otwarty – grupa traci kolejkę. Maksymalną ilość pkt. Otrzymuje ta grupa, która odgadła pierwsza. Kolejne grupy po 1 punkcie mniej.

 

6.Piosenka - ,,Precz zimo zła”.

 

7.,,Witamy – żegnamy” – segregowanie cech zimy i wiosny.

Przedstawiciele grup odkrywają kolejno karty udzielając odpowiedzi: ,,żegnamy” lub ,,witamy” nazywając przy tym to co przedstawia karta.

Za każdą dobrą odpowiedź na konto grupy zalicza się 1 pkt.

 

8.Piosenka - ,,Precz zimo zła”.

 

9.,,Wiosenne zagadki”- reprezentanci grup przystępują do odgadywania czytanych zagadek. Za każdą prawidłową odpowiedź grupa otrzymuje 1 pkt.

 

10.Piosenka - ,,Precz zimo zła”.

 

11.,,Dom dla pani Wiosny”- zadaniem dzieci jest ułożenie z klocków domu, w którym zmieści się sylweta p. wiosny. Wygrywa najwyższy dom, który nie ulegnie zniszczeniu. Czas trwania odmierza muzyka.

 

12..Piosenka - ,,Precz zimo zła”.

 

13..,,Korale pani Wiosny”.

Ostatnia grupa przedstawicieli ma za zadanie dokończenie wzoru narysowanego sznura korali na arkuszu papieru. Dzieci układają wg wzoru wycięte elementy. Wygrywa ta grupa , która  zrobi to najszybciej i prawidłowo.

 

14.Piosenka - ,,Precz zimo zła”.

 

15.Podsumowanie wyników i zapowiedź wyjścia na dwór.

 

16.,,Korowód z Marzanną”- wyjście na dwór i zniszczenie symbolu zimy a powitanie wiosny gaikiem.

 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

POWITANIE WIOSNY – BAJKOWE POSTACIE Z UNI EUROPEJSKIEJ

1. powitanie

PIERWSZEGO DNIA WIOSNY WAS WITAMY
I DO WSPÓLNEJ ZABAWY TERAZ ZAPRASZAMY
WŚRÓD NAS BOHATERÓW BAJEK TUTAJ MAMY
ICH TEŻ DO GIER I ZAGADEK Z NAMI ZAPRASZAMY

2. zawołanie

WIOSNY SZUKAMY, NA WIOSNĘ CZEKAMY
ABY DO NAS PRZYSZŁA GŁOŚNO ZAWOŁAMY
NA CZEŚĆ WIOSNY
HIP HIP HURA

Zaczynam zdanie, wy kończycie głośno krzycząc – wiosna

KOLOROWA – WIOSNA
CIEPŁA I RADOSNA – …………
ZIELONA, PACHNĄCA, KWIATAMI KWITNĄCA – …………..

3. wstęp do zagadek

ZAGADKA, ZAGADKA
TO DLA DZIECI WIELKA GRATKA
DLA DUŻEGO, DLA MAŁEGO
A WIĘC PRZYŁĄCZ SIĘ KOLEGO

4. losowanie zagadek

proszę przedstawicieli kolejnych grup, aby wylosowali z kapelusza zagadkę, czytam

KTÓRA GRUPA ROZPOZNAJE TUTAJ SWOJEGO BOHATERA Z BAJKI?
MACIE GO Z SOBĄ?
KTÓRA GRUPA ZAPROSIŁA NA PARADĘ TEGO BOHATERA, POSTAĆ?

Przywieszamy pracę /ważne!!! Prace muszą być zawieszane w odpowiedniej kolejności/

5. przedstawienie postaci po kolei, pytanie kolejnych grup

GDZIE URODZIŁ SIĘ ….?
W JAKIM KRAJU/PAŃSTWIE URODZIŁ SIĘ ….?

6. krótki wstęp

BAJKI TE SĄ Z RÓŻNYCH KRAJÓW.
A WY W JAKIM MIESZKACIE KRAJU?
W POLSCE

TE BAJKI DZIECIOM Z WIELU PAŃSTW SĄ ZNANE
PRZEZ RODZICÓW, NAUCZYCIELI CZĘSTO CZYTANE
A I W TELEWIZJI CHĘTNIE OGLĄDANE

7. odwrócenie prac – odsłonięcie flagi unijnej

CO TO ZA ZNAK? CZY SKĄDŚ GO ZNACIE?

Chętne dzieci odpowiadają – podchodzę do nich z mikrofonem

TAK, TO FLAGA UNI EUROPEJSKIEJ

UNIA EUROPEJSKA – tworzą ją państwa Europy, np. te które poznaliście dzięki bohaterom bajkowym, w Unii nie ma granic między krajami, a ludzie płacą w sklepach takimi samymi pieniędzmi. Państwa Unii pomagają sobie wzajemnie a ludzie często się odwiedzają.

ROZDANIE BALONIKÓW Z LOGO UNII ORAZ CIASTECZEK Z GWIAZDKĄ PRZEDSTAWICIELOM GRUP.

8. zakończenie

KOLORY FLAGI PRZYPOMINAJĄ MI NADCHODZĄCĄ PORĘ ROKU. NIEBIESKIE NIEBO, ŻÓŁTE SŁOŃCE, ŻÓŁTE MLECZE, ŻONKILE
A WAM Z CZYM SIĘ KOJARZĄ TE KOLORY?

TAK BARDZO CHCEMY JUŻ WIOSNY
NIECH NADEJDZIE TEN CZAS RADOSNY

9. nawoływana wiosna przychodzi

dalszą część imprezy prowadzą Nauczycielki z sąsiedniego przedszkola.

Zagadki nt. bohaterów bajek

MAŁA, GRZECZNA DZIEWCZYNKA,
WILKA SPOTKAŁA W LESIE.
MA CZERWONĄ CZAPECZKĘ
BABCI LEKARSTWA NIESIE.

CO TO ZA RUDE PRZEBIEGŁE ZWIERZĘ,
SZYBKO PO LESIE POMYKA,
JEGO MIESZKANIEM JEST NORA W ZIEMI,
CHĘTNIE ZAKRADA SIĘ DO KURNIKA.

SPRYTNIE PEWNEGO PTAKA ZAGADUJE
I Z PYSZNYM ŁUPEM DO LASU WĘDRUJE.

BOHATERA TEJ BAJECZKI
KAŻDY Z WAS NA PEWNO ZNA
MIŚ, O KTÓRYM TERAZ MÓWIĘ,
OKLAPNIĘTE USZKO MA.

TO BARDZO ZNANY MIŚ,
KTÓREGO PRZYJACIELEM JEST CHŁOPIEC O IMIENIU KRZYŚ
CZERWONY KUBRACZEK, WESOŁA MINA
OD ZJEDZENIA MIODU DZIEŃ ZACZYNA

BRZUSZKI – BIAŁE KŁĘBUSZKI, NA GŁOWIE MAŁE USZKI
W DOLINIE MIESZKAJĄ
WSZYSTKICH ZAPRASZAJĄ
WESOŁE MAJĄ MINKI,
A ZWĄ SIĘ …..

CO TO ZA DZIEWCZYNKA
CO W JEDNEJ POŃCZOSZCE
KOLOROWEJ TROSZKĘ
ZDOBYWA ŚWIAT WRAZ A KONIEM
I MAŁPKĄ – PANEM WILSONEM

Z PŁATKA RÓŻY KOŁDERKA
A KOŁYSKA Z ORZECHA
TAKA MAŁA DROBINKA
TYLE PRZYGÓD JĄ CZEKA

ROZBÓJNIK CI TO NIE LADA
CO PO ŻACHOLECKIM LESIE CHADZA
HANKA I CYPISEK TO JEGO BLISCY
TAKIEGO ROZBÓJNIKA KOCHAJĄ WSZYSCY.

OWAD TEN JEST BARDZO MAŁY
MIMO TO – CIĘŻKO PRACUJE,
DLA KRÓLOWEJ I ROBOTNIC
MROWISKO BUDUJE.
 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

 Dzień zielony
Dzieci przychodzą do przedszkola ubrane na zielono (lub z elementami zielonymi). 
Nauczycielki , zapraszają dzieci w ranku do zabawy „zawierające kolor zielony” np.: 
- Kolory – dziecko nie chwyta piłki na hasło prowadzącego „kolor zielony”.
- Tropimy ślady – dzieci szukają w sali przedmiotów w kolorze zielonym wg instrukcji słowno – obrazkowej.
- Wiosenny aerobik – dzieci tańczą w rytm muzyki z płyty CD w wykorzystaniem zielonych wstążek.
Dzieci spożywają zielone śniadanie: kanapki z wędliną, ogórkiem, szczypiorkiem oraz kiwi lub zielone winogrono.
Po śniadaniu dzieci gromadzą się w niebieskiej sali . Przedstawiciele najstarszej grupy wiekowej odszukują uciekającą zimę – Marzannę. Dzieci tworzą koło wokół Marzanny, głośno powtarzają okrzyki: Zimę, zimę żegnamy, wiosnę, wiosnę witamy. Marzannę przegonimy – wiośnie się pokłonimy. Następnie dzieci ustalają, co zrobić z Marzanną. (Spalić jej nie wolno, utopić w rzece nie mogą, bo zanieczyściłyby środowisko). Przedszkolaki dochodzą do wniosku, że powinny rozłożyć ją na części i posegregować do odpowiednich pojemników. 
Dzieci wyruszają po przedszkolu z gaikiem i szukają wiosny.
– spotykają Panią Wiosnę.
   witają Wiosnę wierszami

Przyszła wiosna cichuteńko, przyszła wiosna na paluszkach.
I na wierzbie wśród gałązki zatańczyła w żółtych puszkach.

Wlała w ziemię zapach deszczu, pobieliła słońcem ściany.
Namówiła do powroty wilgi, czaple i bociany.

Dzikie śliwy i czeremchy obsypała białym kwiatem
I na łące w blasku słońca czeka na spotkanie z latem.

Powitamy cię z ptaszkami bo z nich każdy śpiewać rad.
Zaśpiewają razem z nami gdy wiosenny zagra wiatr.

Wiosna: Witajcie, witajcie kochani, cieszę się, że jestem z wami. Usłyszałam wasze głosy, uczesałam zaraz włosy i przybyłam na wezwanie. Bardzo miłe to spotkanie.
Rozmowa Wiosny z dziećmi nt. pożegnania zimy, gaika, który przyniosły dzieci.
Później wszystkie dzieci śpiewają piosenki (Wiosna, Czym powitać cię wiosenko, Kle, kle boćku) i zapraszają Wiosnę do wspólnej zabawy przy muzyce. 

Po powrocie do sal dzieci spożywają zielony obiad: zupa z zielonego groszku, ziemniaki, mięso oraz surówka z zielonej sałaty.
Po obiedzie młodsze dziec bawią się w zielone: 
- lepią z zielonej masy solnej lub zielonej plasteliny
- malują zieloną farbą
- tworzą wydzieranki z papieru kolorowego koloru zielonego
- wycinają z zielonego papieru.
Dzieci zjadają zielony podwieczorek: sałatkę owocową.
Dzieci kontynuują zabawy w zielone (gry i układanki, obrazki z części, układają puzzle o tematyce przyrodniczo-ekologicznej)
Zakończenie Dnia Wiosny
 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

Przebieg zajęć:

1. Powitanie „Popatrz w prawo, popatrz w lewo i uśmiechnij się, do wspólnej zabawy zapraszamy cię …”



 

2. Słuchanie muzyki radosnej „wiosennej” z zamkniętymi oczami. Określanie przez dzieci charakteru wysłuchanego utworu. Z jakimi kolorami kojarzy się ten utwór.



3. Jaką porę roku przywodzą na myśl te kolory?

  Wypowiedzi na temat „Dlaczego wiosna jest radosna”

4. Zabawa ruchowa „Kwiatki”

Pani Wiosna budzi dzieci, każdego dotykając kwiatkiem, dzieci wolno wstają „rozkwitają” jak kwiatki.

5. Oglądanie świata przez kolorowe papierki celofanowe. Opowiadanie swoich
wrażeń.

6. Zagadki pani Wiosny:

Przyszła wiosna do lasku

Z kluczykiem przy pasku

A te kluczyki brzęczące

To kolorowe kwiaty pachnące



Rosną tu dwa zawilce i trzy krokusy

Oblicz proszę ile kwiatków wyszło

Spod zimowych pierzynek ?



Stąpa wiosna po łące

Zbiera kwiaty pachnące

Ma dwie stokrotki, cztery tulipany

Powiedz z ilu kwiatków

Zrobi wiosna bukiet pachnący ?



Siedziały cztery jaskółki

Na sosnowej gałązce

Jeszcze pięć przyleciało

Ile teraz jaskółek będzie

Z gałązki spoglądało ?





W ogrodzie na grządce

Rosło pięć słoneczników pięknych jak słońce

Obok malwa wysoka i dumna

Ile kwiatków podziwia Mela

Gdy zagląda do ogrodu co niedziela ?





Oto mysia jest rodzinka

Mama, tata, córka Klementynka

Dziś są urodzinki myszki Klementynki

Przyszły dwie babcie i kuzynka

Już w komplecie jest rodzinka

Ile myszek z tej rodzinki

Jest na urodzinach Klementynki?



Na wysokim niebie słońce mocno świeci

Na podwórku z radością bawią się dzieci

Jest tu z nami Kasia, Zosia, Janka

Wiesia, Marysia i Zuzanka

Wszystkie wesoło tańczą, radośnie śpiewają

Powiedz z ilu osób kółeczko powstało?



Chodzi wiosna po lesie

Promyki słońca w koszach niesie

Dwa kosze ma dla kwiatków

Trzy dla trawki

Trzy dla leśnej zwierzyny

Ile koszy przyniosła wiosna dla leśnej rodziny?







7. Zabawa ruchowa „Słoneczko” – dzieci łapią się za ręce i tworzą „promienie” słońca, obracają się raz w jedną, raz w drugą stronę.

8. Koncert wiosenny

Dzieci śpiewają sylabę „la” zgodnie z podanym schematem

długo krótko

głośno cicho

dzieci wypowiadają ustalony dźwięk, gdy nauczyciel wskazuje kropkę

9. Dzieci zostają podzielone na cztery grupy.

Otrzymują na dużych arkuszach niedokończone kwiaty, dorysowują brakujące elementy według własnej fantazji.
 


Maria Domańska  •   ponad 2 lat temu   •   link

 Alinko, ale się rozpisałaś .


Maria Domańska  •   ponad 2 lat temu   •   link

 Mam propozycję. Zbierz te wszystkie materiały, scenariusze itp. i opublikuj w formie książeczki.


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

to są scenariusze tylko przeze mnie przerabiane 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

 oczywiście złożę jeden konkretny w całość i umieszczę w opisach zajęć


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

w ubiegłym roku miałam fajny,ale mam tylko wydruk i szukam komputerowego,ale mój komputer jest tak wszystkim zawalony,że ciężko cokolwiek znależć 


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

Nie tylko w Twoim kompie nie możan nic znaleźć. W moim również.


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

Nieraz jak znajdę coś ciekawego to drukuję, ale teraz mam już tyle tych segregatorów upchanych papierami, że nic więcej w nie nie wcisnę.


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

Ale ciekawych rzeczy zgormadzonych w kompie czy na pen drivie nigdy za wiele.


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

Ja opublikowałam sobie raz scenariszue zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej i rozdałam koleżnakom w przedszkolu takie materiały.


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

Kto chciał to skorzystał.


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

Przebieg zajęć:
Część wstępna:
- „Latające ptaszki” – wszystkie dzieci zamieniają się w ptaszki. Na znak podniesienia zielonej chorągiewki ptaszki zaczynają latać w różnych kierunkach. Gdy dzieci zobaczą w górze czerwoną chorągiewkę zatrzymują się.
Część właściwa:
- Rozmowa w kręgu o przyjściu nowej pory roku, którą nazywamy wiosną i o darach jakie ma dla nas owa pora przygotowane. Zaznaczamy, że dary zostały ukryte w sali, a zadaniem każdego dziecka jest odszukanie wiosennego skarbu w sali ( liście, kwiatki). Kiedy każdy znajdzie swój skarb ma za zadanie z pomocą pasteli pokolorować owe dary wiosny. Po skończeniu pani pokazuje dzieciom wielki wazon (narysowany na arkuszu papieru) i prosi dzieci, aby każde z nich przykleiło swój dar wiosny tak, aby wazon został zapełniony.
- „Kolorowe motylki” – dzieci siedzą w kole. Pani rozdaje im obrazki przedstawiające różne motylki (czerwone, żółte, zielone, niebieskie). Mówi także, żeby każdy z nich zapoznał się ze swoim motylkiem. Na hasło: „zamieniają się miejscami dzieci, które maja motylki koloru np. czerwonego”, wszystkie dzieci z danej grupy zamieniają się miejscami. Na hasło: „kolorowe motylki” – wszystkie dzieci zamieniają się miejscami.
- Przed rozpoczęciem zabawy pani prosi, aby dzieci wydmuchały swoje noski chusteczką higieniczna.
- „Wąchanie kwiatków” – dzieci siedzą wygodnie w kole obok kwiatków wykonanych z kolorowej bibułki i wówczas odbywa się wąchanie kwiatów na niby. Dzieci powoli wciągają powietrze noskami tak, aby jak najdłużej zapamiętać ich zapach. Następnie wykonujemy fazę wydechową. Powtarzamy ćwiczenie kilka razy.
- „Kwiat na dłoni” – dzieci odrysowują na białej kartce papieru swoja lewą bądź prawa dłoń, a następnie rysują w środku dłoni wiosenny kwiat. Kiedy już wszyscy skończą zadaniem każdego jest pokolorować dłoń oraz kwiat znajdujący się w środku.
Cześć końcowa:
- „Kolory” – dzieci siedzą w kole, rzucają do wybranej osoby piłkę i wypowiadają dowolny kolor. Dziecko, które złapało piłkę i usłyszało dany kolor ma za zadanie skojarzyć go sobie z wybranym przedmiotem, np. czerwony – samochód, żółty - tulipan.
 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link


 

 

  

 INSCENIZACJA NA POWITANIE WIOSNY

 

 

 postacie: Narrator, Wiosna, Słońce

 Przebiśniegi, Krokusy, Pączki drzew, Niedźwiedzie, Żaby, Skowronki

 ( ilość postaci według uznania nauczyciela)

 

 kostiumy i rekwizyty: kostiumy odzwierciedlają charakterystyczne cechy postaci:

 -Wiosna na swoim kostiumie ma ciepłą, zimową odzież, ma różdżkę,

 którą „budzi” ze snu kolejne zwiastuny wiosny.

 -Przebiśniegi, Krokusy – dzieci mają na głowach czapki lub opaski

 z kwiatami uformowanymi z krepy.

 -Pączki drzew –dzieci trzymają w ręku gałązki z pąkami wykonanymi

 z krepy.

 -Żaby -dzieci zakładają na szyję sylwetkę żaby wykonaną z papieru

 -Marzec – słoneczko, pelerynę z przyszytymi paskami krepy i koszyk

 z „płatkami śniegu” które będą fruwały podczas biegania po scenie.

 

 pomoce: magnetofon, nagrany na kasecie magnetofonowej dźwięk telefonu,

 Aparat telefoniczny, melodia piosenki „Żabki”, dowolna, wesoła i skoczna melodia.

 

 organizacja: wszystkie postacie poza Narratorem „śpią”, zajmując różne miejsca

 na scenie, w taki sposób, że razem są wszystkie Żabki, razem Krokusy itd.....

 

 ZWIASTUNY WIOSNY

 

 

 NARRATOR: Poznajecie tę postać( ręką wskazuje na Bociany, te wstają).

 Pióra biało-czarne, buciki czerwone. Uciekają przed nimi

 żaby, gdy idzie w ich stronę.

 

 BOCIAN: W czerwonych butach po łące chodzę ,czasem przystanę na

 jednej nodze i łypnę okiem, przekrzywię głowę – czy już

 śniadanie dla mnie gotowe?

 (Bocian wykręca numer telefonu do wiosny – z kasety słychać

 odgłos towarzyszący wykręcaniu numeru telefonicznego)

 Dzionek długi, nocka krótka. Hej, Wiosno – pobudka!

 

 (Wiosna budzi się, wstaje, zdejmuje zimową odzież.)

 

 WIOSNA: Dam wam liści bez liku i piosenki słowików, pierwszy

 ciepły deszczyk, srebrne bazie leszczyn. Czas już zbudzić

 przyrodę do życia! (dotyka różdżką Marca, ten wstaje-

 jedną ręką rozsypuje ”śnieg” ,w drugiej ręce trzyma słońce, biega po scenie)

 Przyszedł marzec pod wrota , naniósł pluchy i błota. Dmuchał

 ciepłym wietrzykiem, ogrzał słońce promykiem. Przyszedł

 znów pod wrota. Prószył śniegiem niecnota. Zimnym

 wichrem wiał w twarze. A to psotnik ten marzec!

 

 MARZEC: Mówią o mnie: W marcu jak w garncu nieustanna zmiana.

 Słońce grzeje w południe, mrozek szczypie z rana.

 

 WIOSNA: (Podchodzi do Przebiśniegów, dotyka je różdżką)

 Jeszcze w polu nic nie kwitnie, ni w ogrodzie, a on już

 przebił śnieg. Zakwitł białym dzwoneczkiem i wita się ze

 słoneczkiem.

 

 PRZEBIŚNIEGI: Przez śnieg się odważnie przebijam. Mróz nawet mnie nie

 powstrzyma! Mam listki zielone tak jak wiosna, a dzwonek

 bielutki jak zima.

 Niedługo zima już stąd pryśnie! Chyba już wiecie, że

 jestem... przebiśnieg.

 

 WIOSNA: (podchodzi do Krokusów, budzi je)

 Młody juhas w górach chwycił się za głowę, gdy zobaczył

 w śniegu kwiaty kolorowe.

 

 KROKUSY: Fioletowo zakwitamy, z pierwszym wiosennym słonkiem

 się witamy.

 

 WIOSNA: (podchodzi do pączków drzew.)

 Nie smaży ich mama na smalcu, nie masz co lizać

 palców! Bo one zielone- wiosną na drzewach rosną,

 

 PĄCZKI DRZEW: W brązowych kapturkach chowamy listki wiosną a potem

 zielone będziemy gdy trochę podrośniemy

 

 WIOSNA: Jakie dziś niebo? Błękitne ...Różowe

 Kto je tak maluje? (podchodzi do słoneczka) – Słoneczko marcowe.

 

 SŁOŃCE: Kiedy wcześnie wstaje – wiosna nastaje. Kiedy dzionki

 skracam, zima powraca. Gdy się schowam za chmury, świat

 się staje ponury.

 A weselej jest na świecie, kiedy śmieje się u góry.

 

 (Taniec w kręgu do wesołej, skocznej melodii wybranej

 prze nauczyciela. Tańczą wszystkie „obudzone” dotąd postacie).

 

 WIOSNA: (Idę w stronę Skowronków)

 Dźwięczy pod niebem jak srebrny dzwonek. Tak śpiewa

 mały, szary... skowronek. (budzi dotykiem różdżki Skowronki,

 te biegną po scenie rozpościerając skrzydła) – można

 włączyć kasetę z nagranym śpiewem skowronka.

 

 SKOWRONKI: Mieszkam przy ziemi, pod niebem śpiewam. Moja piosenka

 wiosnę przywiewa. Śpiewam wysoko piosenki do słonka

 głos mam podobny do drżenia dzwonka.

 

 WIOSNA: (idzie w stronę niedźwiedzi)

 Przespał zimę. Teraz budzi się wesoły i rzecze.

 

 NIEDŹWIEDZIE: Zjadłbym miodku! Do roboty pszczoły! Przez całą zimę

 słodko sobie spałem. Słodko...

 Bo o miodku przez sen myślałem. Strasznie zgłodniałem!

 

 WIOSNA: (idzie w stronę żabek, budzi je)

 W stawie nad ruczajem, wieczorem kumkają i taki oto

 koncert dają....

 

 ŻABKI: (nagranie melodii piosenki p.t. „Żabki”, Żabki śpiewają)

 Były sobie żabki małe, re re kum kum, re re kum kum,

 które mamy nie słuchały re re kum kum bęc!

 Na spacerek wychodziły, re re kum kum, re re kum kum,

 Innym żabkom się dziwiły re re kum kum bęc!

 

 WIOSNA: (zwraca się do bociana)

 No i jak? Czy się spisałam? Czy zadanie wykonałam?

 

 BOCIANY: Świetnie, Wiosno! Znakomicie! Teraz całkiem inne życie!

 Teraz wszyscy krąg stworzymy i wesoło zatańczmy!

 

 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

Nadchodzi wiosna. Coraz mocniej grzeje ....                             .   Czasami na 

 

niebie pojawiają się     ....                     i wtedy pada    ...                 , a nawet ... 

 

Z daleka słychać, jak wieje wiosenny  ....                      . Zaczyna zielenieć się   

 

młoda  ...                .   My lubimy   ...              .

 

    Zaproszenie do pląsu razem z wiosenką.

 

 O jak przyjemnie i jak wesoło z wiosenką bawić się, się, się.

Raz nóżka w prawo, raz nóżka w lewo, do przodu do tyłu i raz dwa trzy.

 

 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

to u góry to uzupełnianka oczywiście 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

  Czy wiosna jest już u nas?(dzieci odpowiadają TAK lub NIE)

 

1   Czy wszystko budzi się ze snu ?

 

2     Czy wiosna niedługo przyjdzie tu ?

 

3   Czy schowamy ciepłe kurteczki ?

 

4     Czy wyjmiemy letnie bluzeczki ?

 

5    Czy bardzo lubimy wiosnę ?

 

6     Czy wiosną wszystko rośnie ?

 

7     Czy raz deszczyk , raz słońce świeci ?

 

8    Czy czasem śnieg z nieba leci ?

 

9    Czy wszędzie robi się zielono ?

 

10     Czy wróciły już ptaki zza morza ?

 


Maria Domańska  •   ponad 2 lat temu   •   link

 Świetne to jest 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

to wykorzystaj 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

Waszym zadaniem będzie rozwiązać zagadki w różny sposób (pokazać ruchem, wskazać obrazek, przeczytać odpowiednie hasło, odnaleźć ukryty obrazek w sali, powiedzieć mi na ucho, powiedzieć głośno, wszyscy głośno razem odpowiadają, ułóż z liter hasło…).

· Jeszcze śpi wszystko, co żyje. Jeszcze nic nie rośnie. A on śmiało śnieg przebija. I opowie wam o wiośnie. (Przebiśnieg).

· Gdy śnieg zginie, kwiaty rosną, a tę porę zwiemy…Wiosną.

· W krótkiej nazwie kwiatów mieszczą się „sanki”. A te kwitną w marcu w mroźne ranki. (Sasanki)

· Spotkasz ją w lesie albo w parku, albo w domowym zegarku. (Kukułka)

· W kropki ma spódnicę chętnie zjada mszyce, gdy wierszyk powiedzą dzieci do nieba wnet poleci. (Biedronka).

· Skacząc po łące, szybko uciekam, gdy dziób czerwony widzę z daleka. (żabka)

· Młody góral w górach chwycił się za głowę, gdy zobaczył w śniegu kwiaty fioletowe. (Krokusy)

· Przyszła wiosna do lasku, z kluczykami przy pasku. A te klucze pachnące można spotkać na łące. (Pierwiosnek)

· W białej kapocie i czerwonych butach chodzi po błocie i śniadania szuka. (Bocian)

· Gdy ciepły marzec powróci z wiosną, białe, puchate na wierzbach rosną. (Bazie)

· Tam, w lesie cienistym zakwita niebiesko. Na łące na pewno czułaby się kiepsko. A gdy zakwita w marcu, to wtedy już wiecie, że nieodwracalnie jest wiosna na świecie. (Przylaszczka)

· Tu cytrynek, tam Paź Królowej. Wszędzie piękne, kolorowe. Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (Motyl)
 


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

I Powitanie

Dzieci ustawione w kole śpiewają pierwszą część piosenki „ Witaj,wiosenko”:

Wiosno, wiosenko

Gdzie jesteś, powiedz gdzie?
Czy jesteś za lasami, czy jesteś za rzekami

Wiosno, wiosenko odezwij do nas się.

Wchodzi Wiosna ( dziewczynka przebrana za Wiosnę, z koszem wiosennych kwiatów), wita się z dziećmi słowami piosenki:

Idę, już idę,

Choć zimny wicher dmie,

Przynoszę promyk słonka,

Przynoszę śpiew skowronka,
Idę, już idę

Choć zimny wicher dmie.

Wiosna rozdaje kwiaty i zaprasza do wspólnej zabawy.


II Zabawa przy muzyce

- dzieci dobierają się parami wg kształtu i koloru otrzymanych od Wiosny kwiatów.


III Zagadki werbalne

Wiosna podchodzi do wybranych dzieci z koszyczkiem, w którym ma koperty z zagadkami. Dzieci losują koperty, nauczyciel czyta zagadki, a w tym czasie Wiosna zasiada na tronie i słucha odpowiedzi.

Zagadki:

Choć go nie widać, Gdy go długo nie ma

Wielką siłę ma. Wszyscy narzekają.

Łamie w gniewie drzewa, Gdy jest – pod parasol

chmury niebem gna. ( wiatr) Przed nim się chowają. ( deszcz)





Sto płatków białoróżowych Mieszka wśród lasu,

Dookoła żółtego środka. Orzeszki zjada.

Chyba każdy odgadnie, W dziupli na zimę

Że to .....................( stokrotka) Zapasy składa. ( wiewiórka)





Ma brązowe, śliczne oczy, Błyszczą jej kropki

Nóżki zgrabne, cienki. W promieniach słonka,

Czy widziałeś kiedyś w lesie Gdy się ten owad

Płochliwą.............. ( sarna) Po łąkach błąka. ( biedronka)





Skrzydełka mam jak płatki, Co buduje na wiosnę

Choć sam nie jestem kwiatem Każdy ptak, by chować pisklęta?

I nad kwiatami w słońcu A tylko kukułka

Wesoło fruwam latem. ( motyl) O tym nie pamięta. ( gniazdo)









Myszek nie łowią, Wietrzyk wiosnę niesie,

Ptaszków nie jedzą Cieplejsze już ranki

Te szare kotki – co na A w lesie zakwitły

Drzewach siedzą. ( bazie) Liliowe......... ( sasanki)





IV Wspólna zabawa – nauka walczyka do piosenki „ Zielony walczyk”.

„ Zielony walczyk”:

1. Zielony walczyk, raz, dwa, trzy,

Kto go nie umie niech patrzy

A kto go umie niech tańczy

Zielony walczyk, raz, dwa, trzy.

2. Zielona trawka na polu

Zielony walczyk w przedszkolu

Tańczą go misie i dzieci,

Bo już zielono na świecie.

3. Zielone listki na drzewach,

Zielony ptaszek nam śpiewa,

Zielony misio i lala

Zielony walczyk tra la la.

4. Zielone listki na wiosnę,

Z zielem zielonym ja rosną,

Zielony walczyk oj dylu,

Gra na zielonym badylu.




V Konkurs „ Pory roku”

Dzieci otrzymują w kopertach obrazki i napisy ( nazwy pór roku). Zadaniem dzieci jest przyporządkowanie obrazków do odpowiedniej pory roku.




VI Konkurs „ Kwiaty na łące”

Na podłodze leżą rozłożone kwiaty. Gdy gra muzyka, dzieci spacerują po sali. Podczas przerwy w muzyce starają się „ zebrać” jak najwięcej kwiatów.













VII Konkurs „ Droga żabki do stawu”

Na tablicy jest narysowany labirynt. Zespół stanowi dwoje dzieci ( jedno dziecko ma zawiązane oczy). Dziecko z zawiązanymi oczami, kolorową kredą rysuje drogę żaby do stawu, wg wskazówek kolegi, który może posługiwać się jedynie określeniami: w prawo, w lewo, do góry, na dół.






VII Zakończenie imprezy

Wiosna żegna przybyłe na bal dzieci i zaprasza do ostatniej wspólnej zabawy – do „ Zielonego walczyka”.






 


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

Masa propozycji.


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

Co jedna to ciekawsza.


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

Ja tez opracowywuje sobie już scenariusz na tą okazję.


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

 mój też gotowy,tylko przepisać na komputerze


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

połowa dekoracji też 


Renata Stachowicz  •   ponad 2 lat temu   •   link

Ale wcześniej chcę zorganizować dla dzieci Dzień Bananowy i aktualnie teraz się nad tym skupiam i idzie mi troszke mozolnie.....


Alina Goworek  •   ponad 2 lat temu   •   link

a co można robić pod takim hasłem?




 

Napisz odpowiedź


Piszesz anonimowo jako Gość. Zaloguj się do swojego profilu, lub zarejestruj!