Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się
Bliżej dziecka
O dzieciństwie, dzieciach i ich problemach.


Ciekawe propozycje zabaw dla najmłodszych

Krystyna Stachoń  •   ponad 8 lat temu   •   link

Dużo można zrobić z 6 -5- latkami, ale jak i czym zaciekawić 3 i 4 latków. Może macie propozycje ciekawych zajęć, wycieczek itp.


Beata Betka  •   ponad 8 lat temu   •   link

 

 Wydaje mi się, że z tymi młodszymi mozna zrobić jeszcze więcej. Bo starsze przedszkolaczki sa juz w jakiś sposób uksztaltowane, te młodsze są jak plastelinka, dopiero nasza praca z nimi kształtuje ich zainteresowania i osobowości. Ciekawe zabawy dla najmłodszych dzieciz? jest ich tak wiele, że trudno byloby je tu wymienić. MOże sobie je podzielimy:

zabawy orientacyjno-porządkowe dla najmłodszych

Stój prościutko! Cel: ćwiczenie orientacji i reagowania na sygnał   Dzieci chodzą i biegają w różnych kierunkach. Na zawołanie: „stoimy prościutko” – dzieci po zatrzymaniu prostują się.   Kto cię woła? Cel: rozpoznawanie głosu kolegów Wyznaczone przez prowadzącą dziecko staje tyłem do pozostałych  dzieci siedzących na podłodze. Jedno dziecko z grupy woła imię stojącego  tyłem dziecka, które ma rozpoznać po głosie wołające dziecko. Jeśli mu się  nie udało, próbuje odgadnąć jeszcze raz, ale już zwrócone twarzą  do siedzących dzieci.   Co to jest? Cel: reagowanie na sygnał wzrokowy, słuchowy oraz rozwijanie umiejętności przyporządkowania Prowadząca zabawę zapowiada dzieciom siedzącym w półkolu,  że będzie wskazywała różne części ciała, co też czyni, za każdym razem  nazywając ją. Właściwa zabawa zaczyna się wtedy, gdy prowadząca  dotykając np. uszu, mówi – oczy. Zadaniem dzieci jest wskazanie nazwanej  części ciała, a nie tej, którą mylnie pokazuje prowadząca.   Wieje wietrzyk Cel: reagowanie na sygnał, ćwiczenie spostrzegawczości, wprawianie się w bieganiu w luźnej gromadce. Pomoce: pęki kolorowych wstążeczek, grzechotka   I. N. jest „wiatrem”. Biega po sali, trzymając  w ręce pęk wstążeczek. „Szum wiatru” powoduje wirowanie „liści” po całej sali – dzieci biegają. Gdy „wiatr” przestaje wiać (prowadząca  staje w miejscu), „liście” spadają na ziemię (dzieci przysiadają).   II. Prowadząca rozdaje dzieciom pęki kolorowych wstążek, a sama potrząsa trzymaną w ręce grzechotką. Na słowa: „wietrzyk  wieje” dzieci biegają po sali w dowolnym kierunku, poruszając  trzymanymi wstążkami. Na zapowiedź „wietrzyk ucichł” – grzechotka  milknie, a dzieci przysiadają, pochylając nisko główki.

 

 


Krystyna Stachoń  •   ponad 8 lat temu   •   link

Beatko dzięki. Myślę, że wszystkim którzy tu będą zaglądać przyda się przypomnienie znanych zabaw a także zabawy nowe


Kinga Kurczek  •   ponad 8 lat temu   •   link

Nie mam wielkiego stażu pracy (niespełna 2 lata) ale postaram się podpowiedzieć kilka ciekawych zabaw dla najmłodszych. Obecnie mam grupę 4-latków i mogę powiedzieć, jakie formy zabaw oni preferują. Otóz Tygrysy uwielbiają wszelkie zabawy w formie opowieści ruchowej np. wg metody Thulina, Labana. Lubię "tworzyć" na żywo, obserwować reakcje dzieci i korzystać z ich niekonwencjonalnych pomysłów w tracie zabawy...Bardzo lubią uczestniczyć w zajeciach prowadzonych metodą W. Sherborne, lecz wymaga ona bliższej integracji grupy. Bardzo lubią wszelkie zabawy rytmiczne z wykorzystaniem instrumentów: "Wysokie i niske dźwięki" - przy wysokich chodzą na paluszkach, przy niskich na całych stopach; "Jaki instrument gra?"- biegaja, gdy usłyszą sobie przyporzadkowany instrument; "Rozgrzewka"- w zależności od wysokości i czestotliwości dzwięków poruszaja się po sali. Uwielbiają zabawę "Podłogę dotyka tylko..." np. jedna ręka, jedna noga; tylko brzuch, tylko plecy, tylko pupa - możliwości i celów bez liku - utrwalenie nazw czesci ciała, szukanie sposobów rozwiazania zadania w sposób tworczy..."Rybki w akwarium" - super zabawa porzadkowo-organizacyjna; dzieci biegają, na sygnał zaczynamy sypać pokarm w różnych miejscach w sali; ponieważ ryby nie mówą, mamy natychmiastowo wyciszoną grupę ;) 


Beata Betka  •   ponad 8 lat temu   •   link

 

Zabawy dla dzieci 3-6 lat   Kamyczek - ruchowa Cele dydaktyczne: wprowadzenie elementów dramy.
Wszystkie dzieci siedzą w kole; w środku koła znajduje się jedno dziecko, które jest „kamyczkiem”. Wszystkie dzieci mówią wierszyk: „Leży sobie kamyk na środku podwórka, a w kamieniu dziurka, a w tej dziurce co?”. Dziecko będące w środku naśladuje jakieś zwierze. Reszta dzieci przygląda się i rozwiązuje zagadkę. Dziecko, które pierwsze odgadnie wchodzi do środka.
    Znaki- ruchowa
Cele dydaktyczne: reagowanie na określony sygnał, prawidłowe nazywanie i rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych.
Dzieci otrzymują po jednym znaku, który zawieszają na szyi. Znaki mają cztery różne kształty (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt). Prowadzący puszcza muzykę - dzieci biegają, gdy muzyka milknie - dzieci łączą się w cztery koła, zgodnie z kształtem zawieszonego na szyi znaku.
  Czarodziejski woreczek - dydaktyczna
Cele dydaktyczne: prawidłowe rozpoznawanie zabawek przy pomocy dotyku, ćwiczenie umiejętności dobierania zabawek w pary.
Dzieci siedzą w kole. W środku koła leży worek. Znajdują się w nim po dwie takie same zabawki. Dzieci po kolei wkładają rękę do worka i wybierają po jednej zabawce. Na podstawie dotyku odgadują, co to jest, nazywają zabawkę, a potem wyjmują ją sprawdzają, czy się nie pomyliły. Następnie kładą zabawki do przygotowanych obok kół w taki sposób, aby dobrać je parami.
    Kogo schowaliśmy - dydaktyczna
Cele dydaktyczne: ćwiczenia spostrzegawczości, rozpoznawanie.
Dzieci siedzą w kole. W środku koła leży koc. Jedno dziecko opuszcza salę, a w tym czasie pod koc wchodzi 1-3 dzieci(wystawione są tylko ich nóżki z kapciami). Dziecko, które opuściło salę wraca i na podstawie kapci ustala, kto jest schowany.(Jeżeli jest to za trudne można poprosić dziecko schowane pod kocem, aby coś powiedziało).
    Ludzie do ludzi - ruchowa Cele dydaktyczne: zabawa integracyjna, utrwalająca położenie poszczególnych części ciała.
Dzieci łączą się w pary, stojąc w luźnej gromadzie. Prowadzący wymienia: witają się nasze dłonie, witają się nasze stopy, witają się nasze uszy…, a dzieci dotykają siebie wymienianymi częściami ciała. Na hasło „ludzie do ludzi” następuje zmiana partnerów w parach.
    Powitanie - ruchowa Cele dydaktyczne: zabawa integracyjna, poprawiająca nastrój.
Na melodię piosenki „Panie Janie” śpiewany słowa:
Witaj Marylka (2x),
Jak się masz? (2x)
Wszyscy Cię witamy (2x)
Pośród nas (2x).
Zabawa zostaje skończona w momencie przywitania wszystkich obecnych dzieci. Zabawę można urozmaicić dodając podczas śpiewania różne gesty.

  Abrakadabra - ruchowa Cele dydaktyczne: ćwiczenie skupienia uwagi, zapamiętywania kolejności poszczególnych ruchów i bierne ich odwzorowanie.
Dzieci siedzą w kole. Dziecko-czarodziej wstaje, mówi głośno "abrakadabra" i wykonuje jakiś prosty magiczny ruch, np. kręci palcem. Koleje dziecko powtarza magiczne zaklęcie i ruch poprzednika i dodaje następny "swój" ruch, np. tupanie nogą. Każde dziecko dodaje następny element (wcześniej powtarzając ruchy poprzedników). Kto pominie podczas pokazywania jakiś element "wpada w magiczną moc kręg"- wchodzi do środka i czeka jedną kolejkę.
    Kokoszka - dydaktyczna Cele dydaktyczne: zabawa kształcąca słuch.
Jedno z dzieci opuszcza na chwilę salę, pozostałe zwijają się w "kłębki" na dywanie. W chwili powrotu dziecka do sali wyznaczone przez prowadzącego dziecko wydaje dźwięk gdakania. Zadaniem szukającego jest odgadnięcie, które z dzieci wydaje dźwięki.
    Sąsiedzkie powitanie- dydaktyczna
Cele dydaktyczne: zabawa integracyjna, utrwalające imiona wszystkich uczestników.

Dzieci siedzą w kółku. Po kolei witamy ich słowami np.: „Witaj, Olu”, osoba której imię jest wypowiadane macha dwoma rękami. Do powitania przyłączają się jednocześnie osoby siedzące obok witanego i machają jedną ręką od jego strony. Czynności są powtarzane dotąd, aż wszystkie dzieci zostaną powitane.
    Dobieraj kapciuszki- dydaktyczna Cel dydaktyczny:
Ćwiczenie na spostrzegawczość. Odnajdywanie cech wspólnych dwóch przedmiotów.
Wprowadzenie do zabawy:
Prowadzący opowiada dzieciom historyjkę o krasnoludkach – figlarzach, które pomieszały wszystkie pary bucików. Całe szczęście krasnoludki potrafią także pomóc i w związku z tym rano wróciły do przedszkola, żeby pomóc w uporządkowaniu kapciuszków.
Przebieg zabawy:
Dwoje wskazanych dzieci opuszcza salę (otrzymują one kolorowe, krasnalkowe czapki). Pozostałe dzieci tworzą koło i siadają, prowadzący wybiera te pary kapci, których wygląd jest odmienny. Dzieci zdejmują je i ustawiają pomieszane w środku kółka. Gdy wszystko jest przygotowane wchodzi dwóch krasnoludków. Każdy z nich bierze jeden kapeć i wyszukuje do niego parę wśród pozostałych. Po dobraniu pary krasnoludek staje naprzeciwko dzieci i mówi: „Mam dziś kłopot- kłopot wielki, komu oddać pantofelki”. Dziecko do którego należą kapcie podnosi się z miejsca i dziękuje krasnoludkowi za pomoc.

  Znajdź swoją mamę - ruchowa Cele dydaktyczne: zabawa ruchowa, ćwiczenia szybkiego reagowania na określony sygnał.
Prowadzący wybiera spośród dzieci kilka "mam". Każda mama ma po 5 dzieci. Na hasło: "zabawa" mamy i dzieci swobodnie po całej sali podskakują w rytm granego przez prowadzącego akompaniamentu. Na hasło: "znajdź swoją mamę" dzieci powinny jak najszybciej stanąć gęsiego za "swoją mamą". Dla urozmaicenia zabawy można kilkakrotnie zmieniać "mamy" oraz urozmaicać akompaniament.
  Dotknij czegoś – z. ruchowa Cele dydaktyczne: utrwalenie konkretnych cech, kształtów, kolorów itp.
Dzieci biegają w trakcie, gdy gra muzyka na ciszę w muzyce prowadzący mówi np. dotknij czegoś, co jest: okrągłe, czerwone. Dzieci odnajdują i dotykają przedmiot o wskazanych cechach.(Podczas zabawy z dziećmi starszymi możemy podawać jednorazowo większą ilość cech).

  Bajkowe pokazywanki - ruchowa
Bez słów, używając tylko gestów i ewentualnych przedmiotów, należy pokazać bajkę lub postać z bajki tak, by druga osoba mogła ją odgadnąć. Jeśli jest dużo uczestników można utworzyć 2 drużyny. Zabawa bardzo twórcza i wzbudzająca pozytywne emocje.
  Zwariowane miny - ruchowa
Usiądź z dzieckiem przed lustrem i rób różne miny, poproś aby cię naśladowało inna wersja: rozśmiesz mnie :) lub pokazywanie min i naśladowanie ich
  Wężyk- ruchowa Cały wężyk robi: hop!
Głowa w lewo, w lewo krok.
Do przodu głośno kroki trzy.
Idę na koniec, prowadzisz Ty!

Uczestnicy ustawiają się jeden za drugim i chwytają za ramiona tworząc wężyk. Prowadzący stoi pierwszy i zaczyna śpiewać piosenkę, pokazując ruchy zgodne z treścią, a pozostałe dzieci wykonują równo z nim:
Cały wężyk robi: hop! – skok obunóż do przodu
Głowa w lewo, w lewo krok. – przechylamy głowę w lewo i robimy krok w lewo
Do przodu głośno kroki trzy - 3 skoki obunóż do przodu
Idę na koniec prowadzisz Ty! – pierwsza osoba wskazuje na osobę za sobą, która ma prowadzić i biegnie na koniec.

Następnie znów odśpiewana zostaje piosenka i następuje zmiana prowadzącego wężyk. Zabawa trwa tak długo aż wszyscy uczestnicy będą prowadzącymi.
    Bajabanga patrzy - ruchowa
Jedna osoba jest Babajagą, reszta dzieci stoi w wyznaczonym (linia) miejscu. Babajaga jest odwrócona tyłem i ma zakryte oczy swoimi rękami i powtarza słowa raz ,dwa, trzy, babajaga patrzy.
W tym czasie dzieci biegną w jej stronę. Babajaga po tych słowach odwraca się. Dzieci muszą w tym czasie zatrzymać się w miejscu, do którego dobiegły i się nie ruszać.
Babajaga chodzi i patrzy, czy nikt się nie rusza (może też rozśmieszać nieruchomo stojące dzieci). Ten, kto się poruszy, idzie na początek (za linię), a reszta pozostaje na swoim miejscu.
Babajaga znów wypowiada słowa raz, dwa, trzy, babajaga patrzy. Ten, kto pierwszy dobiegnie do Baby jagi wygrywa i staje się Babajagą.
    Stonoga
Dzieci idą gęsiego trzymając kolegę z przodu za biodra. Mają szeroko rozstawione nogi i w ten sbosób maszerują kołysząc się z boku na bok.
Śpiewają lub rytmicznie recytują:
Idzie sobie stonoga, stonoga, stonoga
Każda inna jej noga, jej noga BĘC!
Po BĘC wszyscy stają z szeroko rozstawionymi nogami, a ostatnia osoba przechodzi pod nimi (lub się przeczołguje:)
I rozpoczynamy zabawę od początku.
    Szukanie przedmiotu
Chowamy fant i ustawiamy dziecko na linii startu. Potem kierujemy, np. idź 2 kroki prosto, potem skręć w lewo, idź 5 kroków, a potem skręć w prawo. W taki sposób doprowadzamy dziecko do przedmiotu. Wesoła zabawa gwarantowana, a dziecko będzie super dumne z siebie, że potrafiło dojść do celu.
    Fruwający kocyk
Podrzucamy kocyk do góry, a kto pierwszy wejdzie pod koc, kiedy ten opadnie na podłogę, wygrywa.
Świetna zabawa ruchowa, dziecko widzi gdzie kocyk jest podrzucany i tam stara się znaleźć, kiedy koc upadnie. Zabawa pozwala skupić się maluchowi na rzeczy, a jednocześnie udoskonala samodzielne poruszanie się.
    Kółko graniaste
Dzieci łapią się za rączki i robią kółeczko. Chodzą dookoła powtarzając słowa:
Kółko graniaste czworokanciaste,
kółko nam sie połamało cztery grosze kosztowało,
a my wszyscy BĘC!
W czasie, kiedy dzieci mówią BĘC, wszystkie dzieci się przewracają na podłogę:)
    Pająk idzie
Należy wybrać jedną osobę, czyli pająka. Osoby biorące udział w zabawie, biegają po dworze, lecz gdy usłyszą wołanie pająk idzie, muszą stanąć nieruchomo. Kto pierwszy się poruszy odpada z gry. Ostatnia osoba wygrywa.
    Ciuciubabka
Jedna z osób jest Ciuciubabką. Ciuciubabka musi mieć zawiązane oczy np. chustą. Pozostale dzieci dotykając Ciuciubabkę muszą nią "kręcić" dookoła,i powtarzając słowa:
Ciuciubabko kręć się kręć...
po wypowiedzeniu tych słów, dzieci muszą uciekać, żeby Ciuciubabka ich nie złapała. Można oczywiście dotykać Ciuciubabkę, ale trzeba uważać, żeby nie zostać złapanym. Osoba, która zotanie złapana przez Ciuciubabkę, przejmuje rolę Ciuciubabki.
               

Beata Betka  •   ponad 8 lat temu   •   link

Troche głupio się wkleiło, taki ogólny bałagan w tych zabawach ale mozna skopiowac do worda i sobie poprawić żeby było ładniej. chciałam ładnie ale tak jakoś sie tu pokićkało. Hahaha Ale ważna treść, miłych zabaw z 4-latkami.


Marzanna Joniec  •   ponad 8 lat temu   •   link

Polecam opracowanie "W co się bawić"M. Bogdanowicz -piosenki i zabawy wspomagajace rozwój dziecka. Dodatkowo zawiera 3 płyty CD. Wspaniała pomoc ułatwiajaca przeprowadzenie zabaw z dziecmi. Wykorzystałam je już w pierwszych dni pobytu dzieci w przedszkolu. Wszystkie maluszki brały udział w zabawach od dosłownie drugiego dnia pobutu w przedszkolu.  Zabawy te pomogły dzieciom w  integracji z grupą, a także w kształtowaniu w nich poczucia własnej osoby.


Kinga Kurczek  •   ponad 8 lat temu   •   link

Pozycja p. Bogdanowicz jest super - wykorzystuję ją bardzo często w pracy. Jutro wkleję tytuły pozycji równie (o ile nie bardziej) atrakcyjnych dla dzieci  


Marzanna Joniec  •   ponad 8 lat temu   •   link

ŁAŁ! No to czekamy...


Krystyna Stachoń  •   ponad 8 lat temu   •   link

Dziewczyny jesteście boskie. Beatko ale miałaś dzisiaj wenę. Dzieki za przypomnienie zabaw, dziś już wykorzystałam w sześciolatkach stare,a dla dzieci nowe proste zabawy i zadziałało. Dzieci chętnie się bawiły, choć mnie wydawało się że zabawy są zbyt proste. Grupa się zdyscyplinowała się poprzez zabawy z wykorzystaniem klaskania- Jedno stój - dwa klaśnięcia biegnij. Jedno zamrażanie dzieci robią dowolną figurkę  - dwa klaśniecia bieganie. Inna zabawa ruchowa z wykorzystaniem tamburyna: Nauczycielka mówi: "Na moje rozkazanie gdy tamburyno grać przestanie stajemy na jednej nodze" i dzieci biegają po sali przy dźwiękach tamburyna, na przerwę stają na jednej nodze, potem znowu jest polecenie "na moje rozkazanie.....o nowe zadanie"


Kinga Kurczek  •   ponad 8 lat temu   •   link

Tak jak obiecalam podaje namiary na ciekawe propozycje:

Pierwsza to nieśmiertelne Pląsy z długą brodą w 4 czesciach wyd. Harmonia; druga to propozycja wydawnictwa BEA pt RYMOWANE ZABAWIANKI MASAŻYKI I KOŁYSANKI (+płyta CD) oraz RYMOWANA GIMNASTYKA DLA SMYKA tez wyd. BEA . Moje dzieciaki uwielbiają się bawić przy piosenkach w wykoaniu Pana o bardzo miłym głosie ;) bardzo polecam ! 

ależ zrobiłam reklamę...


Marzanna Joniec  •   ponad 8 lat temu   •   link

Rzeczywiście warto zakupić. Choc nie jest taemnicą, ze to troche kosztuje. W co się bawić to wydatek rzędu 0k. 50 zł. ( w  komplecie 3 CD+ książka). Pląsy z broda podobna kwota. Itd..


Kinga Kurczek  •   ponad 8 lat temu   •   link

Jesteśmy oddziałem unijnym i wszystkie pomoce dydaktyczne dostalismy   dzieki Unio  


Marzanna Joniec  •   ponad 8 lat temu   •   link

Tzn. musiałyście pisać jakiś projekt? Czy po prostru ... z Urzędu Wam się należyyyyyyy dotacja?


Kinga Kurczek  •   ponad 8 lat temu   •   link

Duzy popyt (dzieci) spowodował ze moje przedszkole musiało uruchomić nowe dwa oddziały dla najmlodszych dzieci (3 i 4-latki). Unia wspiera takie działania i wyposaża w całości (od mebli po zabawki) sale  


Marzanna Joniec  •   ponad 8 lat temu   •   link

Rozumiem, czyli to - co nas dogoniło w tym roku. Czyżbyśmy miały po wakacjach opływac w dostatki?. Póki co bieda. trzeba sobie jakoś radzić samemu. NiektÓre pomoce zakupujemy z własnej kieszeni, bo i tak WARTO !


Krystyna Stachoń  •   ponad 8 lat temu   •   link

u mnie najczęściej wykorzystuje się Bati Strauss, Pedagogikę zabawy KLANZA oraz zabawy muzyczno- ruchowe Agnieszki Loski. Poza tym Bogdanowicz i stare zabawy typu "W leśniczówce", "Praczki" czy "Murzynek". Chętnie sięgnę po książki, które proponujecie. Żałuję, że nie możęmy otworzyć nowych oddziałów, bo przedszkole, w któym pracuję mieści się w bloku mieszkalnym. Powoli sami z różnych środków (Rada Rodziców, pikniki) wymieniamy zabawki i meble na nowe, jakoś trzeba sobie radzić. Wiele pomocy zrobiłam sobie z "Nauczycielki Przedszkola" - tam też są propozycje zabaw i gotowe pomoce.


Beata Betka  •   ponad 8 lat temu   •   link

Krysiu twoje zabawy z klaskaniem superrrrrrrrrr! Dzieci sie świetnie bawiły. Wszystkie wykorzystam, robię sobie notatki, wydrukuje i codziennie cos tam zrobię, wklejajcie zabawy gotowe na forum, bo kupic to nie zawsze jest za co, hahahah, bida, bida na koniec roku. Ja tez uwielbiam zabawy z Klanzy, juz od dobrych 7 lat chyba sie w nie z dziećmi bawię, rewelacja!!!!


Joanna Czapla  •   ponad 8 lat temu   •   link

Ja i moje 3-letnie "Smerfy" uwielbiamy zabawy oparte na metodach opowieści ruchowej, Sherborne, Labana. Rewelacyjne są też propozycje, o których już tu wspomniano "Rymowana gimnastyka dla smyka" czy "Pląsy z długą brodą". Ja do tego dorzucę pozycje, z których także chętnie czerpię: "Rytmika w wychowaniu i terapii" R. Kloppel, S.Vliex, "100 zabaw dla dzieci 3-letnich" C. Vialles; "Trening słuchu" J. Graban, R. Sprawka; "Rysowane wierszyki i zagadki w rozwijaniu aktywności dialogowo-komunikayjnej i zabawowej u małych dzieci" E.M. Minczakiewicz,  "Programy Aktywności" M. i Ch. Knill.

 


Kinga Kurczek  •   ponad 8 lat temu   •   link

Programy aktywności Knillów to propozycja skierowana głownie do pracy z dziećmi niepełnosprawnością umysową, ale świetnie sprawdzają się podczas pracy z dziećmi w przedszkolu szczególnie z tymi młodszymi  cieszę się bo nasze dzieci mają bardzo podobne zamiłowania zabawowe  


Joanna Czapla  •   ponad 8 lat temu   •   link

     ja też się cieszę, będziemy mogły wymieniać się pomysłami, doświadczeniami.  Przez lata wykorzystywałam propozycję Knillów do pracy z dziećmi z niepełnosprawnością umysłową, także w pracy z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi, aktualnie z wielką przyjemnością stosuję PA w przedszkolu, dzieciaki je uwielbiają.


Kinga Kurczek  •   ponad 8 lat temu   •   link

Super, ja nabyłam właśnie kwalifikacje do pracy z dziećmi z niepełnosprawnoscią umysłową i bede stawiac dopiero - mam nadzieje - pierwsze kroki w tym zakresie. Cieszę sie ze złapałyśmy kontakt, w przyszłości bardzo liczę na wymianę doświadczeń w tym zakresie  pozdawiam!


Marzanna Joniec  •   ponad 8 lat temu   •   link

A ja chętnie skorzystam z podanej literatury. Przyznaję, że nie korzystałam z Kloppela. Wierżę, że warto.


Alicja   •   ponad 8 lat temu   •   link

Beato dzięki za wiele konkretnych opisów zabaw. 

Jeśli chcecie otrzymać gratis cały zestaw opisanych tutaj zabaw, to cierpliwie poczekajcie, aż zbierze się ich więcej, bo zaczęłam je porzadkować, frmatować i niebawem podam Wam link skąd możecie ściągnąć gotowe opracowanie. Na razie wykorzystałam tylko opisane zabawy Beaty. Jeśli opiszecie bardziej konkretnie pozostałe zabawy (Klanza, Knill, Sherborne, i inne.), to je dołaczę do tego, co juz mam.

Więc piszcie, twórzcie nowe zabawy, a potem "ściągnijcie gotowce"


Krystyna Stachoń  •   ponad 8 lat temu   •   link

Alu bardzo podoba mi się Twój pomysł i chętnie skorzystam z gotowca. Może uda mi sie dołożyć jakąś ulubiona zabawę moich dzieci.


Beata Betka  •   ponad 4 lat temu   •   link

Ponad 4 lata temu był dodany ten post o zabawach dla maluszków, teraz znów będę miała te najmłodsze przedszkolaki, macie większa wiedzę, doświadczenie, nowsze pomysły prosze o nowe zabawy, tytuły płyt z zabawami. Te co mam do góry wykorzystam oczywiście również, piszcie, radźcie, na pewno nie tylko ja z tego skorzystam.


~ Gość (IP: 91.206.2*)  •   ponad 3 lat temu   •   link

Witam, moje dzieci chodzą do przedszkola i myślę że tam mają super zabawę. Natomiast ja w domu jako mama też staram się zapewnić im jakieś fajne zajęcie. Mogę się podzielić z Wami refleksją nad zabawkami Sylvanin Families mamamartas.pl, które maje dzieci uwielbiają. Wymyślamy fajne historyjki, dzieci często inspirują sie wydarzeniami z naszego codziennego życia. A ja staram się przekazać im troszkę informacji na temat życia zwierząt, relacji, troszkę przemycam tzw. prawd życiowych. Mam nadzieję że to też może się przydać:)


~ Gość (IP: 178.36.9*)  •   ponad 3 lat temu   •   link

Ja polecam B. Strauss "Fryzjer", "Galop komediantów" oraz 3w1 "Czarowanie", "Jedzie auto" i "Pada deszczyk". 

Ciekawa jest też zabawa w "Jeża" - dzieci siedzą w kole na dywanie, a jedno dziecko jest jeżem. Wszyscy mówią "Na dywanie siedzi jeż, co on zrobi, to my tez. Co robi jeż?" - tu następuje pokazanie dowolnej figury lub ćwiczenia przez "jeża". Po wykonaniu, wszyscy mówią "Jeż ma kolce, a my nie, więc wybiera kogo chce" - tu następuje zamiana jeżyków.

"Szewczyk". Jedno dziecko - szewczyk odwraca się tyłem do dzieci siedzących w kole. Pozostałe dzieci zdejmują po jednym buciku i wrzucają do środka koła. Drugi bucik chowają (moje chowają pod pupę) i wołają "Szewczyku, szewczyku uszyj nam jednego bucika". Szewczyk wraca do koła i rozpoznaje buty dzieci podając pyta "Czy to twój but?". Ostatnie dziecko, które otrzyma swojego bucika jest szewczykiem w nowej zabawie.

Zabawa do piosenki "Głowa, ramiona, kolana, pięty".

"Masaż" - w parach (warto wykorzystać na zajęciach otwartych). "Tędy płynie rzeczka, przeszła pani na szpileczkach. Tędy pędzą konie, tędy pędzą słonie. Pada drobny deszczyk. Czujesz dreszczyk?".

Cała masa zabawa z chustą animacyjną.


Beata Tymińska  •   ponad 3 lat temu   •   link

Dzieci lubią zabawy paluszkowe

  • "Małpki"
    W dżungli kilka małpek żyło, a dokładnie pięć ich było (zaciśnięta pięść)
    pierwsza małpka taka mała ( wystawiamy mały palec)
    druga małpka wciąż skakała ( wystawiamy serdeczny palec)
    trzecia małpka wciąż płakała (środkowy)
    czwarta małpka wciąż się śmiała (wskazujący)
    piąta małpka tak śpiewała (kciuk)
    W dżungli kilka małpek żyło, a dokładnie pięć ich było itd. (pięść)
  • "Wiewiórki"
    Wiewióreczka mała kamyczek spotkała (z zaciśniętej pięści prostujemy mały palec)
    Wiewióreczka mała patyczek spotkała (prostujemy serdeczny)
    Wiewióreczka mała robaczka spotkała (środkowy)
    Wiewióreczka mała szyszkę spotkała (wskazujący)
    Wiewióreczka mała orzeszka spotkała (kciuk)
    Kamyczek poklepała (klepiemy mały palec)
    patyczek podrapała (drapiemy serdeczny)
    robaczka uściskała (ściskamy)
    szyszkę pogłaskała(głaszczemy)
    orzeszka zabrać chciała (ciągniemy)
  • "Pieski"
    Wszystkie pieski spały (pięść)
    pierwszy obudził się ten mały ( wystawiamy mały palec)
    mały obudził średniego, który spał obok niego (prostujemy serdeczny)
    gdy średni już nie spał, to duży też przestał (środkowy)
    trzy pieski się bawiły, czwartego obudziły (wskazujący)
    cztery pieski nie spały, piątemu spać nie dały (kciuk)

     

~ Gość (IP: 37.47.67*)  •   ponad 3 lat temu   •   link

super bardzo przydatne  


Beata Tymińska  •   ponad 3 lat temu   •   link

Miłej zabawy z dzieciakami


~ Gość (IP: 79.184.1*)  •   ponad 3 lat temu   •   link

Hej, jestem początkującym nauczycielem...

Jeśli możecie prześlijcie mi jakieś gotowe opisy zabaw...

Pozdrawiam guga32@interia.pl


Beata Maksimczuk  •   ponad 3 lat temu   •   link

Witam, również proszę o propozycję zabaw dla trzy i czterolatków. Pozdrawiam maksimczukbeata33@gmail.com


~ Gość (IP: 46.238.2*)  •   ponad 3 lat temu   •   link

Proponuję poczytać co wyżej. Jest opisanych wiele zabaw :-)


~ Gość (IP: 46.238.2*)  •   ponad 3 lat temu   •   link

W co można się bawić z 2-latkami? Ale tak, żeby te jeszcze mniejsze (1rok) były również zainteresowane...Będę wdzięczna za pomysły i wskazówki. Mój e-mail:  ppawlowska@vp.pl


~ Gość (IP: 89.174.6*)  •   ponad 3 lat temu   •   link

 Cześć 

Jestem poczatkującym nauczycielem w przedszkolu proszę o propozycje zabaw w przedszkolu. Oto mój adres berni.plta@wp.pl


~ Gość (IP: 62.93.60*)  •   ponad 3 lat temu   •   link

 ostatnio moje dziecko było zachwycone zajęciami Pani Sabiny z http://nitrogeniusz.pl/ naprawdę ciekawy pomysł na dodatkowe zajęcia dla dzieci

Pozdrawiam

Halinka37

 

 


~ Gość (IP: 46.149.2*)  •   ponad 3 lat temu   •   link

Witam :-) ja też poprosze o zabawy dla przedszkolaków :-) Mój e-mail: kati1222@wp.pl


~ Gość (IP: 77.252.6*)  •   ponad 3 lat temu   •   link

 "Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał.". Świetna zabawa dydaktyczna dla początkujących nauczycieli. Zmusza do czytania wcześniejszych wpisów, postów i odnośników. Założeniem zabawy jest to, że po przeczytaniu początkujący nauczyciele dalej nie wedzą nic o zabawach przedszkolnych oraz nie wiedzą jaka literatura może ich tam zaprowadzić. Czekają na gotowce podając swój adres mailowy.


~ Gość (IP: 80.50.14*)  •   ponad 3 lat temu   •   link

A chodzicie czasami do teatru? My chodzimy do teatru dla dzieci. Jesteśmy z Warszawy więc mamy tylko jeden taki teatr do dyspozycji (Teatr Małego Widza na Starówce) Ale wiem, że w innych miastach też są. Warto sprawdzić, bo w takich teatrach są spektakle dla najmłodszych, już rocznych dzieciaków :)

Pozdrawiam

Anna


~ Gość (IP: 178.235.*)  •   ponad 3 lat temu   •   link

Mam jutro zajęcia w przedszkolu z grupką 4-latków. Bardzo ciekawe zabawy zostały tu przedstawione jakie na pewno jutro podczas zajęc wykorzystam. Dziękuję że zostało stworzone to forum, które pomaga takim niedoświadczonym przedszkolankom jak ja :) Pozdrawiam serdecznie! :)


Kinga Kurczek  •   ponad 3 lat temu   •   link

 Forum istnieje dzięki Wam - Nauczyciel(k)om Przedszkola - a Bliżej Przedszkola daje taką możliwośc :-) I to Wam należą się podziękowania :-) pozdrawiam ciepło! 


~ Gość (IP: 83.5.176*)  •   ponad 2 lat temu   •   link

A ja od poniedziałku rozpoczynam swoją przygodę w przedszkolu. Otrzymam grupę maluszków od 2,5 do 3 roku życia. Niesamowite jest to, że pierwsze posty były pisane 5lat temu, a są mi teraz bardzo pomocne. Własnie szukam w internecie roznych gier i robię zestawienie tego co mi się wydaje najlepsze. No i zamówiłam własnie na allegro książkę "w co się bawić z dziećmi" M. Bogdanowicz...

Nie powiem, że się nie stresuję... początki bywają bardzo trudne :)

Poniżej w punktach to co udało mi się zebrać... dla tych, którym nie chce się czytać od początku wszystkiego.

1.       Piosenka na powitanie – piosenka śpiewana na melodię „Panie Janie”
Witaj Kasiu  bis
do nas chodź  bis
wszyscy cię lubimy  bis
z nami bądź.  Bis

Lub

Witaj Marylka (2x),                                                                                                                         
Jak się masz? (2x)
Wszyscy Cię witamy (2x)
Pośród nas (2x)

2.       Zabawa słowna „Ludwiczku” – dzieci siedzą w kole, nauczycielka uzgadnia z dziećmi, iż każde musi wymienić nazwę owocu, rzuca piłkę do dziecka i mówi:
-Ludwiczku, Ludwiczku
co niesiesz w koszyczku?
Dziecko, które złapało piłkę odpowiada i rzuca piłkę do innego dziecka.

3.       Zabawa „Strumyk i drzewa” – dzieci podzielone na dwa zespoły, na sygnał chłopcy stoją, unoszą ręce do góry naśladując szum drzew szszsz..., dziewczynki formują rząd, biegną pomiędzy stojącymi chłopcami jak „wijący się przez las strumyk”. Następuje zmiana ról.

4.       Zabawa pantomimiczna „Przeciwieństwa” – dzieci siedzą na podłodze, na środku sali umieszczamy przesłonę, może być parawan lub kotara. Wybrane dziecko staje za nią i ukazuje się raz z jednej, raz z drugiej strony, przedstawiając przeciwstawne stany emocjonalne, np.:
jestem wesoły – jestem smutny,
jest mi zimno – jest mi gorąco,
jestem zły – jestem zadowolony,
jestem mały – jestem wielki,
jestem słaby – jestem silny,
jestem chory – jestem zdrowy,
jestem zmęczony – jestem wyspany.
Dzieci wyrażają odpowiedni stan emocjonalny nie tylko mimiką, ale postawą całego ciała. Pozostałe dzieci mają za zadanie odgadnąć stan emocjonalny przedstawiany przez wybrane dziecko.

5.       Ćwiczenia twórcze „U zegarmistrza” – dzieci próbują naśladować odgłosy różnych zegarów. Dzielą się na kilka grup i ustalają, jak każda z nich będzie się odzywać, np.:
cyk, cyk,
tik, tak,
bim, bam bom,
tiku tak,
należy dać dzieciom zupełną swobodę, każdy zegar chodzi inaczej, musi tylko zachować swoje własne tempo.

6.       Piłka w kole – dzieci podają sobie piłkę wymieniając głośno imię dziecka do którego ją wysyłają.

7.       Ja jestem – nauka imion – każde dziecko po kolei wypowiada swoje imię mówiąc:
Ja – tupnięcie jedną nogą.
Jestem – tupnięcie drugą nogą.
(imię) – podskok na obu nogach.

 

8.       Stój prościutko! Cel: ćwiczenie orientacji i reagowania na sygnał   Dzieci chodzą i biegają w różnych kierunkach. Na zawołanie: „stoimy prościutko” – dzieci po zatrzymaniu prostują się.  

9.       Kto cię woła? Cel: rozpoznawanie głosu kolegów. Wyznaczone przez prowadzącą dziecko staje tyłem do pozostałych  dzieci siedzących na podłodze. Jedno dziecko z grupy woła imię stojącego  tyłem dziecka, które ma rozpoznać po głosie wołające dziecko. Jeśli mu się  nie udało, próbuje odgadnąć jeszcze raz, ale już zwrócone twarzą  do siedzących dzieci.

10.   Co to jest? Prowadząca zabawę zapowiada dzieciom siedzącym w półkolu,  że będzie wskazywała różne części ciała, co też czyni, za każdym razem  nazywając ją. Właściwa zabawa zaczyna się wtedy, gdy prowadząca  dotykając np. uszu, mówi – oczy. Zadaniem dzieci jest wskazanie nazwanej  części ciała, a nie tej, którą mylnie pokazuje prowadząca.

11.   Wieje wietrzyk Cel: reagowanie na sygnał, ćwiczenie spostrzegawczości, wprawianie się w bieganiu w luźnej gromadce. Pomoce: pęki kolorowych wstążeczek, grzechotka   I. N. jest „wiatrem”. Biega po sali, trzymając  w ręce pęk wstążeczek. „Szum wiatru” powoduje wirowanie „liści” po całej sali – dzieci biegają. Gdy „wiatr” przestaje wiać (prowadząca  staje w miejscu), „liście” spadają na ziemię (dzieci przysiadają).   II. Prowadząca rozdaje dzieciom pęki kolorowych wstążek, a sama potrząsa trzymaną w ręce grzechotką. Na słowa: „wietrzyk  wieje” dzieci biegają po sali w dowolnym kierunku, poruszając  trzymanymi wstążkami. Na zapowiedź „wietrzyk ucichł” – grzechotka  milknie, a dzieci przysiadają, pochylając nisko główki.

12.   "Podłogę dotyka tylko..." np. jedna ręka, jedna noga; tylko brzuch, tylko plecy, tylko pupa - możliwości i celów bez liku - utrwalenie nazw czesci ciała, szukanie sposobów rozwiazania zadania w sposób tworczy...

13.   Co jest w worku. Dzieci siedzą w kole. W środku koła leży worek. Znajdują się w nim po dwie takie same zabawki. Dzieci po kolei wkładają rękę do worka i wybierają po jednej zabawce. Na podstawie dotyku odgadują, co to jest, nazywają zabawkę, a potem wyjmują ją sprawdzają, czy się nie pomyliły. Następnie kładą zabawki do przygotowanych obok kół w taki sposób, aby dobrać je parami.

14.   Bajabanga patrzy - ruchowa
Jedna osoba jest Babajagą, reszta dzieci stoi w wyznaczonym (linia) miejscu. Babajaga jest odwrócona tyłem i ma zakryte oczy swoimi rękami i powtarza słowa raz ,dwa, trzy, babajaga patrzy.
W tym czasie dzieci biegną w jej stronę. Babajaga po tych słowach odwraca się. Dzieci muszą w tym czasie zatrzymać się w miejscu, do którego dobiegły i się nie ruszać.
Babajaga chodzi i patrzy, czy nikt się nie rusza (może też rozśmieszać nieruchomo stojące dzieci). Ten, kto się poruszy, idzie na początek (za linię), a reszta pozostaje na swoim miejscu.
Babajaga znów wypowiada słowa raz, dwa, trzy, babajaga patrzy. Ten, kto pierwszy dobiegnie do Baby jagi wygrywa i staje się Babajagą.

15.   Stonoga
Dzieci idą gęsiego trzymając kolegę z przodu za biodra. Mają szeroko rozstawione nogi i w ten sbosób maszerują kołysząc się z boku na bok.
Śpiewają lub rytmicznie recytują:
Idzie sobie stonoga, stonoga, stonoga
Każda inna jej noga, jej noga BĘC!
Po BĘC wszyscy stają z szeroko rozstawionymi nogami, a ostatnia osoba przechodzi pod nimi (lub się przeczołguje:)
I rozpoczynamy zabawę od początku.

16.   Dzieci łapią się za rączki i robią kółeczko. Chodzą dookoła powtarzając słowa:
Kółko graniaste czworokanciaste,
kółko nam sie połamało cztery grosze kosztowało,
a my wszyscy BĘC!
W czasie, kiedy dzieci mówią BĘC, wszystkie dzieci się przewracają na podłogę:)

17.   klaskanie- Jedno stój - dwa klaśnięcia biegnij. Jedno zamrażanie dzieci robią dowolną figurkę  - dwa klaśniecia bieganie

18.   Jeż. Wszyscy mówią "Na dywanie siedzi jeż, co on zrobi, to my tez. Co robi jeż?" - tu następuje pokazanie dowolnej figury lub ćwiczenia przez "jeża". Po wykonaniu, wszyscy mówią "Jeż ma kolce, a my nie, więc wybiera kogo chce" - tu następuje zamiana jeżyków.

19.   "Szewczyk". Jedno dziecko - szewczyk odwraca się tyłem do dzieci siedzących w kole. Pozostałe dzieci zdejmują po jednym buciku i wrzucają do środka koła. Drugi bucik chowają (moje chowają pod pupę) i wołają "Szewczyku, szewczyku uszyj nam jednego bucika". Szewczyk wraca do koła i rozpoznaje buty dzieci podając pyta "Czy to twój but?". Ostatnie dziecko, które otrzyma swojego bucika jest szewczykiem w nowej zabawie.

 


Beata Betka  •   ponad 2 lat temu   •   link

 Dziękujemy za przypomnienie tematu, wracamy do niego chętnie, bo i zabawy znów trzeba w głowie poodświeżac przed rozpoczęciem roku szkolnego. Dziekujemy za Twoje propozycje sa ciekawe. 


~ Gość (IP: 83.10.19*)  •   ponad 2 lat temu   •   link

Witam. Jestem poczatkujacym nauczycielem, prosze wyślijcie jakieś propozycje zabaw integracyjnych dla 3-latkow . To moj mail: violetka28s@wp.pl. DZIEKUJE.


~ Gość (IP: 83.24.17*)  •   ponad 2 lat temu   •   link

Jutro znów wracam do swoich maluchów, a dzięki wam mam dla nich mnóstwo fantastycznych zabaw. Wszystkim życzę wytrwałości i cierpliwości, ponieważ początki bywaja trudne. Wszystkiego dobrego :)

 

 


~ Gość (IP: 46.182.9*)  •   ponad 2 lat temu   •   link

Dziękuję za świetne pomysły :)


~ Gość (IP: 178.36.1*)  •   ponad 2 lat temu   •   link

Jestem początkującym nauczycielem wychowania przedszkolnego i poszukuję informacji na temat literatury, w której mogłabym znaleźć informację na temat metod: wg Batii Straus i Rudolfa Labana a także innych ciekawych a mało znnaych, które mogła bym wykorzystać do pracy z dziećmi w przedszkolu.


~ Gość (IP: 79.189.2*)  •   ponad 2 lat temu   •   link

 te wszystkie zabawy są fantastyczne ja je wykorzystuje na urodzinach dzieci mimo iż niektóre są starsze ale cały czas aktuale.Brawo za tą stronkę.Pozdrawiam sedecznie  babcia  Gosia nauczyciel emeryt klas 1-3


~ Gość (IP: 82.160.2*)  •   ponad 2 lat temu   •   link


~ Gość (IP: 82.160.2*)  •   ponad 2 lat temu   •   link

Super sprawa z tymi zabawami - bardzo przydają się w przedszkolu


~ Gość (IP: 83.238.9*)  •   ponad 2 lat temu   •   link

 Witam, czy ktoś ma i może przesłać na maila piosenkę związaną z witaniem się różnymi częściami ciała, słowa są mniej więcej takie "cześć to ty, cześć to ja.. przywitajmy się .. hop lala, zanućmy piosenkę je je je" ręka wita rękę, noga wita nogę, tupnijmy w podłogę... teraz z kole się ustawmy.... " itd. Jeszcze poszukuję takiej piosenki "Nie bój się deszczu". Słowa: kałuże chlap, chlap, chlap, kalosze ciap, ciap ciap, nie bój się deszczu, kropelki łap, łap, łap..." Będę ogromnie wdzięczna za przesłanie na maila: marlenkaxxx@poczta.fm. W zamian mogę przesłać inne. 

Pozdrawiam !

 


~ Gość (IP: 62.21.73*)  •   rok temu   •   link

 Pomysły na prace i zabawy z najmłodszymi!

https://www.facebook.com/MaliSpryciarze


~ Gość (IP: 89.70.24*)  •   rok temu   •   link

 Zachęcam do zapoznania się z artykułem dotyczącym zapamiętywania imion, zamieszczonym w Kreatorze Pedagogicznym na stronie http://anew.edu.pl/  oraz na fb https://www.facebook.com/pages/ANEW/637272413047813?fref=ts. 


~ Gość (IP: 31.61.14*)  •   rok temu   •   link

Bum bum rurki są fajnym rozwiązaniem, zwłaszcza że dzieci je uwielbiają. Świetna i praktycznie niezniszczalna zabawka na pewno będzie długo służyła dzieciom, więc warto zainwestować w coś takiego.


Borys Mors  •   rok temu   •   link

W okresie letnio-wakacyjnym poleca się sporo fajnych zabaw, które niekoniecznie wymagają dużych pieniędzy, a czasem jedyne co potrzeba, to np. kilka monet i gra w tzw. cymbergaja, czyli monetowa piłka nożna. Ponadto są też kamyki, kapsle, karty i masa innych plażowych możliwości. Warto się w nie "uzbroić" przed rodzinnym urlopem - http://www.rossnet.pl/Rossne/Artykul/Na-plazy-fajnie-jest,198908


Alicja Krysiak  •   rok temu   •   link

 Moje dziecko oprócz chodzenia do przedszkola uczy się z babcią na taich kartach pracy: http://www.wsip.pl/oferta/cykle/5-6-latki/wychowanie-przedszkolne/angielski-dla-starszakow/ Jest to o tyle dobre, że uczy się i Julek i babcia. To motywuje obydwie strony :)


~ Gość (IP: 94.240.8*)  •   rok temu   •   link

Jutro idę do 3-4 latków a z takimi dziećmi nie miałam do czynienia wcale. Dzięki za pomysły ciekawych zabaw, wykirzystam.

 


~ Gość (IP: 46.113.6*)  •   rok temu   •   link

najbardziej interesujące zabawy to : figurki- gra muzyka z plyty, zieci tańczą kiedy zatrzymasz muzyke wszystkie dzieci muszą stać w bezuchu

~ Gość (IP: 164.127.*)  •   rok temu   •   link

 Beata Betka nie jest autorką przytoczonych zabaw. Zostały one przepisane dosłownie z książki H. Trawińskiej  pt. Zabawy rozwijające dla małych dzieci. To po prostu zwyczajny, bezczelny plagiat.


~ Gość (IP: 37.47.40*)  •   rok temu   •   link

 Miły gościu to wiadome, że Beatka Beatka sama sobie ich nie wymyslila... Ona je tylko przytoczyła...


Karina Walorek  •   10 miesięcy temu   •   link

 My też robimy karty dla przedszkolaków:  http://www.wsip.pl/oferta/cykle/wychowanie-przedszkolne/3-4-latki/tropiciele-trzylatek-tropiciele-czterolatek/ Tropiciele to super rozwijająca sprawa, bo uczy przez zabawę i angażuje rodziców :)


~ Gość (IP: 176.221.*)  •   6 miesięcy temu   •   link

Dobrą zabawą są też konkursy z nagrodami licznie organizowane dla dzieci. Rodzice oczywiście muszą trochę pomagać, ale zabawa jest świetna ;) http://mamawygrywa.com.pl/


~ Gość (IP: 94.254.2*)  •   2 miesiące temu   •   link

Ja znalazłam fajne pomysły tutaj: http://wp.me/p7RFeX-UE W ogóle całkiem ciekawy blog, warto zajrzeć.


~ Gość (IP: 31.182.7*)  •   miesiąc temu   •   link

A ja lubię kupować kreatywne zabawki :) Ostatnio kupiłam bratankowi małą stację meteo stąd: http://www.smyk.com/zabawki-gry/edukacja-i-rozwoj.html i teraz próbuje zostać drugim Zubilewiczem ;)


~ Gość (IP: 130.180.*)  •   tydzień temu   •   link

myślę, że taka sala zabaw to bardzo dobra opcja. Tutaj możecie przeczytać jak taką salę otworzyć:

http://zdroow.pl/jak-uruchomic-sale-zabaw-dla-dzieci/



 

Napisz odpowiedź


Piszesz anonimowo jako Gość. Zaloguj się do swojego profilu, lub zarejestruj!