Środa, 15 Sierpnia 2012, 21:35:11


Dzień Pluszowego Misia

 

Dzień Pluszowego Misia

 

Cele:

  • kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek

  • stworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych służących rozwojowi mowy, wyobraźni sprawności motorycznej i wrażliwości słuchowej

 

  1. Odnajdywanie emblematów misiów ukrytych na sali. Dziecko zawieszając emblemat na szyi wypowiada swoje imię.

  2. Wiersz pt. „Miś idzie do przedszkola” – wyjaśnienie dzieciom dlaczego przyniosły dzisiaj swoje misie do przedszkola.

 

Miś różowy, miś pluszowy

zbuntował się dziś.

Chce iść także do przedszkola,

tak jak chodzi Krzyś.

 

Wziął Krzyś misia w obie rączki:

„Po co pójdziesz tam?”

- „Będę bawił się wesoło

i nie będę sam”.

 

„Gdy tak prosisz, to już chyba zabiorę cię dziś”.

- I tak zaczął do przedszkola

chodzić z Krzysiem miś.

 

3. Oto mój miś – prezentacja misiów przyniesionych przez dzieci.

4. Wesoły miś – zabawa dydaktyczna: to jest miś Uszatek ( nauczycielka prezentuje dużą sylwetę misia). Nasz miś jest niekompletny. Czego mu brakuje? Dzieci wymieniają: brakuje mu oczu, klapniętego uszka, łapki (przyklejanie odpowiednich części ciała Misiowi).

5. „Dwa malutkie misie” – taniec z misiem.

( Hasło do zabawy :„Dziś w przedszkolu jest wesoło, misie z nami tańczą w koło”).

6. Gimnastyka poranna z misiem.

- Marsz na palcach z misiem uniesionym wysoko nad głową;

- Bieg wokół misia z wysokim unoszeniem kolan;

- Siad prosty – unoszenie misia siedzącego na nogach;

- Ćwiczenie równowagi – przekładanie misia pod uniesionym kolanem;

- „Miś na koniku” – czworakowanie w różnych kierunkach;

7. Opowiadanie ruchowe ,,Misie i miód":


To będzie opowiadanie o misiach, które lubią miód. Ja jestem dużym misiem, wy małymi misiami. Małe misie robią to, co duży miś.
- Misie wstają, przeciągają się... w brzuszkach mamy pusto (głaszczą się po brzuchach) i mruczą (mrrr... mrrr...)
- tam na drzewie (gest w górę) jest miód
- wchodzimy na drzewo (stojąc w miejscu naśladują wdrapywanie się na drzewo)
- sięgamy łapą po miód (wyciągają rękę, nabierają na niby miód i wkładają do buzi)
- dobry miód (mruczą, mlaskają, oblizują usta)
- a tu przyleciała pszczoła i bzyczy (bzzzzzz...)
- może użądlić (misie machają łapami)
- trach, spadają z drzewa (siadają na podłodze)
- w brzuszku pełno (klepią sie po brzuchu)
- idziemy spać (ziewają, przeciągają się, kładą na ziemi i udają że śpią).

8. „Misie w przyrodzie” – prezentacja multimedialna.

9. Wspólne oglądanie bajki pt. „Miś Uszatek”.

 

 


 

Klub Malucha Kłębuszek, Punkt Przedszkolny Kłębek

Ostatnio on-line:
10 miesięcy temu

Katarzyna Stępczyńska dodał/a również:


Moja Rodzina
Odwiedzono: 4033
Mój dom
Odwiedzono: 2653
Dzień Pluszowego Misia
Odwiedzono: 4620
EURO 2012
Odwiedzono: 445


Komentarze




Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Polecane