Czwartek, 24 Marca 2011, 21:09:42


Marzec - czarodziej

Małgorzata Tondel
Scenariusz zajęć otwartych z rodzicami Grupa II 5- latki

 

Temat: Marzec – czarodziej

 Cele:

  • Rozpoznawanie i określanie pogody i zjawisk charakterystycznych dla wczesnej wiosny,
  • udział w zajęciach umuzykalniających uwzględniających zabawy rytmiczne oraz grę na instrumentach

Cele operacyjne:

  • dziecko wie, co znaczy przysłowie „W marcu jak w garncu”
  • zna zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wczesnej wiosny,czyta globalnie wyrazy deszcz, wiatr, chmura,
  • prawidłowo reaguje ruchem na muzykę,
  • ilustruje instrumentami i innymi pomocami akustycznymi zjawiska atmosferyczne,
  • określa liczby elementów zbioru
  • przelicza elementy do 8, rozpoznaje cyfry i próbuje je nazwać.

Przebieg
 
  1. Piosenka na przywitanie „Witam Cię – jak się masz”?
     
  2. Wiersz „Marcowe kaprysy” B.Formy

    Wymieszał marzec pogodę w garze,
    Ja wam tu zaraz wszystkim pokażę.
    Śnieg i przymrozki, deszczową słotę,
    słońca promieni dorzucę trochę.
    Domieszam powiew wiatru ciepłego
    Smutno by w marcu było bez niego.
    Deszczu ze śniegiem troszeczkę dodam
    Będzie prawdziwa marcowa pogoda.
  3. Marzec- czarodziej wymieszał wszystko w garze i wyszła mu marcowa pogoda. Przypomnijcie co marzec wrzucił do garnka? Dzieci wymieniają a nauczycielka układa obrazki.

    N: Kto spróbuje znaleźć odpowiedni podpis do obrazka.
    Dzieci globalnie czytają wyrazy wyrazy i dobiera napis do obrazków. Dzielenie na sylaby.
     
  4. Zabawa muzyczna „Chmura i krople deszczu”
    Dzieci – kropelki deszczu skupiają się pod materiałem (chmurą) podczas rejestru niskiego przesuwa się wolno, wysoki rejestr kropelki deszczu tańczą.
     
  5. Zabawy akustyczne, ortofoniczne, rytmiczne i oddechowe: Stukanie palcami o gazetę-rytmiczne uderzanie, zmiana natężenia padającego deszczu (określanie natężenia) mały deszczyk – plum- plum, większy deszczyk – kap-kap, ulewa- szuu - nazywanie deszczyków(mżawka, kapuśniaczek, ulewa) dmuchanie na chusteczki wiatr silny, wiatr mocny( wietrzyk, wichura, huragan).
     
  6. Chusteczki na wietrze – ćwiczenia oddechowe.
    „Marcowa orkiestra”- spróbujemy teraz zagrać odgłosy marcowej pogody śnieg- dzwonki lekki deszczyk – grzechotki, mocny deszcz kołatki.
    (akompaniament „Krople deszczu”)
     
  7. Zabawa muzyczno- ruchowa „Kałuże”- dziecko reaguje umówionym ruchem na przerwę w muzyce. (Piosenka „Chlapa")
     
  8. Zabawa matematyczna „Liczymy krople deszczu”- (dzieci otrzymują chmurki, krople deszczu i cyferki) przeliczanie, dobieranie cyfry do odpowiedniej ilości kropli.

 

9. Wspólna zabawa z rodzicami- chusta animacyjna.

 
 


 

Przedszkole Publiczne

Ostatnio on-line:
rok temu

Małgorzata Tondel dodał/a również:


Marzec - czarodziej
Odwiedzono: 3711
Na wiosennej łące
Odwiedzono: 2486


Komentarze

Agnieszka Kubiczek   •   ponad 3 lat temu   •   link   •   komentarz narusza regulamin?

Fajnie



Katarzyna Kownacka   •   ponad 2 lat temu   •   link   •   komentarz narusza regulamin?

Super !



Katarzyna Kownacka   •   ponad 2 lat temu   •   link   •   komentarz narusza regulamin?

Do wykorzystania w pracy.



Katarzyna Kownacka   •   ponad 2 lat temu   •   link   •   komentarz narusza regulamin?






Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Polecane