Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Owadzi świat (scenariusz zajęć dla 6-latków)

Dominika Góra   Kwiecień 2014

Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Prezentacja. Każda grupa prezentuje cykl życiowy swojego owada, zawieszając ilustracje i podpisy na tablicy. Dzieci mówią, gdzie owad składa jaja, jak wygląda po wykluciu się z jaja, co je jako dorosły owad (w zdobyciu informacji mogą być pomocne encyklopedie dl... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie przedstawiające cykl życia wybranych owadów – znajdziesz je TU;
  • napisy i pomoce do treści zabaw – TU;
  • instrukcje obrazkowe do wykonania prac plastycznych – TU.
Ujęto w nim następujące cele:
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych – znajomość owadów i ich cyklów życia;
  • doskonalenie umiejętności pracy w zespole, dzielenia się zadaniami oraz kształtowanie odpowiedzialności zbiorowej za wykonanie zadania;
  • rozwijanie słownictwa – poznanie wyrazów: larwa, poczwarka, wylinka, kokon;
  • doskonalenie umiejętności zadawania pytań;
  • kształtowanie umiejętności czytania globalnego i rozpoznawania liter;
  • doskonalenie umiejętności występowania publicznego i zabierania głosu w dyskusji;
  • kształtowanie umiejętności postępowania zgodnie z instrukcją słowną i obrazkową;
  • kształtowanie poczucia własnego ciała, znajomości stosunków przestrzennych oraz odróżniania prawej i lewej strony.
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Prezentacja. Każda grupa prezentuje cykl życiowy swojego owada, zawieszając ilustracje i podpisy na tablicy. Dzieci mówią, gdzie owad składa jaja, jak wygląda po wykluciu się z jaja, co je jako dorosły owad (w zdobyciu informacji mogą być pomocne encyklopedie dla dzieci, z których przedszkolaki skorzystają przy pomocy nauczyciela). Wypowiedź popierają ilustracjami i używają fachowych pojęć i nazw. Dzieci z pozostałych grup zadają pytania ekspertom przy tablicy. Kolejne grupy zawieszają na tablicy zdjęcia pod wcześniejszymi prezentacjami, tak aby na zakończenie można było dojść do wniosku, że wszystkie owady wykluwają się z jaj, mają stadium larwalne (gąsienica jest też larwą), następnie przepoczwarzają się w kokonie (lub zastygają w bezruchu jak ważka), z którego wydostają się jako dorosły owad. ● Praca plastyczna. Grupy oglądają wykonane przez nauczyciela owady i zapoznają się z instrukcjami obrazkowymi do ich wykonania (instrukcje do samodzielnego wydruku znajdziesz na www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl). Nauczyciel sprawdza, czy instrukcja jest dobrze rozumiana przez dzieci. Grupy podchodzą do wyznaczonych stanowisk, gdzie przygotowane są materiały plastyczne i przybory do wykonania prac. Nauczyciel zachęca grupy do wspólnego tworzenia i wzajemnego pomagania sobie, podkreślając, że projekt ma być wspólny. Na zakończenie dzieci tworzą wystawę dla rodziców.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się