Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 369.36 kb
Stron: 4
Id: 1608
O tym, że treningi pamięci nie są korzystne w rozwijaniu pamięci przedszkolaków
Od pierwszych lat nauczania po maturę szkoła jest nastawiona na kształtowanie systemu wiadomości w uczniowskich umysłach. Ponieważ wiedzy szkolnej ciągle przybywa, uczniowie mają coraz więcej do zapamiętania. Dlatego modne są treningi pamięci lub kursy rozwijające pamięć uczniów. Jako że spor... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
cykl Krótkie wykłady o dobrym wychowaniuEdyta Gruszczyk-Kolczyńskapamięć i uwagapedagogizacja
Ostatnio pobierane
Od pierwszych lat nauczania po maturę szkoła jest nastawiona na kształtowanie systemu wiadomości w uczniowskich umysłach. Ponieważ wiedzy szkolnej ciągle przybywa, uczniowie mają coraz więcej do zapamiętania. Dlatego modne są treningi pamięci lub kursy rozwijające pamięć uczniów. Jako że sporo kosztują, coraz mniej rodziców stać na ich opłacenie. Dlatego organizatorzy treningów kierują swoją ofertę już do rodziców dzieci przedszkolnych.
Rodzicom przedszkolaków rozdaje się ulotki zachwalające skuteczność treningów pamięci lub kursów rozwijających pamięć uczniów, z zapewnieniami, że są dostosowane do możliwości umysłowych przedszkolaków. Organizuje się też pokazy, na których dzieci popisują się sztuczkami pamięciowymi. Działa to na wyobraźnię rodziców, którzy pamiętają swoje szkolne kłopoty z zapamiętaniem wiadomości. Nic dziwnego, że rośnie liczba rodziców starszych przedszkolaków skłonnych opłacić tego typu treningi.
W artykule tym wyjaśnię, dlaczego trzeba być ostrożnym w podejmowaniu decyzji o zapisaniu przedszkolaka i małego ucznia na treningi pamięci. Następnie – już w kolejnym wykładzie – przedstawię metody skutecznego wspomagania dzieci w rozwijaniu zdolności do skupienia uwagi i mądrego zapamiętywania tego, co ważne i potrzebne. Podczas lektury artykułu warto korzystać z przypisów zawierających więcej informacji o opisywanym problemie.
W dalszej części artykułu znajdziemy krótką charakterystykę najbardziej popularnych mnemotechnik, zapoznamy się z wątpliwościami dotyczącymi skuteczności treningów pamięci oraz związkami pomiędzy mnemotechnikami i edukacją szkolną oraz sytuacjami życiowymi. Dowiemy się także, dlaczego treningi pamięci poprawiają efekty edukacyjne u starszych uczniów (chociaż wciąż nie w takim stopniu, w jakim się tego oczekuje) oraz dlaczego nie warto i nie trzeba uczyć małych dzieci mnemotechnik.