Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 1084.13 kb
Id: 5382
Wielkość: 1084.13 kb
Id: 5382
Metoda projektów jako metoda aktywizująca dzieci i… nauczyciela
Barbara Maria Rokicka
Listopad 2015
Metoda projektów badawczych to pogłębione badanie tema¬tu lub zjawisk o dużej wartości poznawczej. Zasadniczą cechą projektu jest jego charakter badawczy, przy czym działania badawcze celowo ukierunkowane są tak, by znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące tematu, postawione przez dzieci lub nauczyci... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Metoda projektów badawczych to pogłębione badanie tema¬tu lub zjawisk o dużej wartości poznawczej. Zasadniczą cechą projektu jest jego charakter badawczy, przy czym działania badawcze celowo ukierunkowane są tak, by znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące tematu, postawione przez dzieci lub nauczyci... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Praca metodą projektów badawczych to wyzwanie dla nauczyciela, pozwalające zaspokoić dziecięcą ciekawość. Daje dzieciom możliwość analizowania złożoności zjawisk oraz eksperymentowania i rozwiązywania problemów. Czym zatem jest wspomniana metoda? I jak realizować ją podczas zajęć w przedszkolu? Tego dowiemy się z niniejszego artykułu.
Metoda projektów badawczych to pogłębione badanie tema¬tu lub zjawisk o dużej wartości poznawczej. Zasadniczą cechą projektu jest jego charakter badawczy, przy czym działania badawcze celowo ukierunkowane są tak, by znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące tematu, postawione przez dzieci lub nauczyciela, albo pojawiające się podczas wspólnej pracy nauczyciela z dziećmi. Prowadzący wraz z dziećmi wybiera temat zgodny z zainteresowaniami przedszkolaków. Celem zajęć jest szukanie odpowiedzi na pytania. Czas zależy od tempa realizacji projektu i intensywności zainteresowania u najmłodszych. Tematy zgłębiane są bardzo często w zespołach dziecięcych. Metoda projektów według L.G. Katz to sposób wspierania aktywnego, zaangażowanego i celowego uczenia się oraz rozwoju intelektualnego. Dla wdrażających ją nauczycieli może stać się początkiem nowego, skutecznego sposobu pracy z dzieckiem, nastawionego na jego potrzeby i zainteresowania. Rolą nauczyciela jest takie przeorganizowanie przestrzeni, aby pobudzać inicjatywę dziecka (…).
Metoda projektów badawczych to pogłębione badanie tema¬tu lub zjawisk o dużej wartości poznawczej. Zasadniczą cechą projektu jest jego charakter badawczy, przy czym działania badawcze celowo ukierunkowane są tak, by znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące tematu, postawione przez dzieci lub nauczyciela, albo pojawiające się podczas wspólnej pracy nauczyciela z dziećmi. Prowadzący wraz z dziećmi wybiera temat zgodny z zainteresowaniami przedszkolaków. Celem zajęć jest szukanie odpowiedzi na pytania. Czas zależy od tempa realizacji projektu i intensywności zainteresowania u najmłodszych. Tematy zgłębiane są bardzo często w zespołach dziecięcych. Metoda projektów według L.G. Katz to sposób wspierania aktywnego, zaangażowanego i celowego uczenia się oraz rozwoju intelektualnego. Dla wdrażających ją nauczycieli może stać się początkiem nowego, skutecznego sposobu pracy z dzieckiem, nastawionego na jego potrzeby i zainteresowania. Rolą nauczyciela jest takie przeorganizowanie przestrzeni, aby pobudzać inicjatywę dziecka (…).