Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Liczba i cyfra 3 (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Luty 2014

Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Ćwiczenia kształtujące orientację w przestrzeni. Przedszkolaki stoją w rozsypce zwrócone twarzą w jedną stronę. Słuchają wierszyka i jednocześnie wykonują czynności zgodne z jego treścią: „Misio robi cztery kroki, potem w koło się obraca, patrzy w lewo i za sie... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszy gotowa pomoc dydaktyczna - ilustracja do treści zajęć. Znajdziesz ją TU.

Scenariusz nr 6 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu. Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).

Określono w nim następujące cele:

  • rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
  • kształcenie orientacji w schemacie ciała – lewe części ciała i nazwy palców;
  • kształcenie orientacji w przestrzeni – w koło, w lewo, za siebie, tyłem, obok, na, pod;
  • rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – liczba 3 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
  • poznanie cyfry 3 i sposobu jej zapisywania.
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Ćwiczenia kształtujące orientację w przestrzeni. Przedszkolaki stoją w rozsypce zwrócone twarzą w jedną stronę. Słuchają wierszyka i jednocześnie wykonują czynności zgodne z jego treścią: „Misio robi cztery kroki, potem w koło się obraca, patrzy w lewo i za siebie, i na miejsce tyłem wraca”. Zabawę można powtórzyć dwa, trzy razy. Następnie dzieci siadają w kole. Nauczycielka ustawia wewnątrz koła cztery pudełka: jedno małe, jedno duże i dwa średniej wielkości (patrz rysunek obok). Misio opowiada: W jednym z tych pudełek ukryłem mój misiowy smakołyk. Podzielę się nim z wami, gdy go znajdziecie. Uważnie słuchajcie wskazówek! Tego smakołyku nie ma w pudełku, które stoi obok najmniejszego. Nie ma go również w pudełku, które stoi na największym. Nie ma go w pudełku, które stoi pod innym pudełkiem. Które pudełko należy otworzyć? (zadanie jest trudne, więc misio powinien podawać instrukcję powoli, a dzieci mogą odkładać na bok pudełka, o których już wiedzą, że są puste). We właściwym pudełku jest słoiczek miodu, którym dzieci zostaną poczęstowane na zakończenie zajęć.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się