Ewaluacja wewnętrzna szansą wprowadzania zmian

autor scenariusza: Barbara Szeląg



Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324), określające wymagania wobec wychowania przedszkolnego, które skupione są na wypełnieniu zadań wobec dziecka oraz wobec rodziców, szczególną rolę przypisuje ewaluacji. Podstawowe cele modelu sprawowania nadzoru pedagogicznego to: umożliwienie zespołom (dyrektorom wraz z nauczycielami) efektywnej pracy nad poprawianiem jakości pracy przedszkoli przez przekazanie informacji na temat tej jakości; dostarczenie informacji i narzędzi do sprawdzania poziomu wypełniania przez przedszkola wymagań określonych w rozporządzeniu; umożliwienie dokonywania analiz dotyczących jakości pracy przedszkoli.


W swoim artykule Autorka przedstawiła korzyści wynikające z ewaluacji dla funkcjonowania placówki przedszkolnej i osób w niej zatrudnionych, opisała, na osiągnięcie jakich efektów pozwala jej przeprowadzenie oraz omówiła trzy komponenty, które powinna zawierać ewaluacja w pracy nauczyciela.

 



Powrót do wszystkich artykułów
Informacje o pliku

Pobierz ten
artykuł

Zamów ten
numer
Aby pobrać plik musisz być zalogowany. Zaloguj się, lub zarejestruj!