Dyzio marzyciel – zabawy z wierszami Juliana Tuwima

autor scenariusza:



Fragment artykułu:
Praca z wierszem nie musi być nudna. Warto zadbać o zaznajomienie dzieci z poezją już od najmłodszych lat. Wiersze powinny inspirować nauczyciela do różnorodnej pracy z przedszkolakami.Tę rolę spełniają utwory Juliana Tuwima.

Przykładowy pomysł na zabawę z wierszem J. Tuwima „Pstryk”:

Tekst wiersza „Pstryk” oprócz walorów edukacyjnych, które wymagają omówienia przez nauczyciela, inspiruje do pracy plastycznej. Pod koniec omawiania wiersza, który możemy wykorzystać jako wprowadzenie do zajęć o urządzeniach elektrycznych, proponuję wykonać dwie prace plastyczne na białej i szarej kartce. Na białej dzieci przedstawiają, jak wygląda ich otoczenie, gdy światło jest włączone, na szarej zaś rysują, jak wygląda pomieszczenie, gdy jest ciemno. Dla ułatwienia pracy można przyciemnić salę i omówić różnice pomiędzy oświetloną a zaciemnioną salą. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, możemy odwołać się do doświadczeń dzieci i zapytać, jak wygląda pokój, gdy jest ciemno, a jak po zmroku. Można również przeprowadzić zabawę w teatr cieni, przy okazji ucząc dzieci, jak za pomocą rąk zrobić ptaka lub zająca.

W dalszej części artykułu znajdziemy praktyczne pomysły na zabawy do następujących wierszy J. Tuwima:

  • „Lokomotywa”;
  • „Dyzio marzyciel”;
  • „Abecadło”.


Powrót do wszystkich artykułów
Informacje o pliku

Pobierz ten
artykuł

Zamów ten
numer
Aby pobrać plik musisz być zalogowany. Zaloguj się, lub zarejestruj!