Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 530.55 kb
Stron: 4
Id: 4118
Wielkość: 530.55 kb
Stron: 4
Id: 4118
Bocian na antenie Radia Smyk SM (Baśniowa Kapela)
Adam Szafraniec
Kwiecień 2014
Regulamin konkursu: Nauczyciel zadaje pytania – zagadki naprowadzające. Odpowiedzi dzieci punktuje według uznania, w skali od 1 do 3 punktów. Przedstawiciel drużyny, która zna odpowiedź, podnosi rękę do góry. Odpowiedzi niepoprzedzone podniesieniem ręki są nieważne. Może być tak, że obie grupy jedno... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 4
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Regulamin konkursu: Nauczyciel zadaje pytania – zagadki naprowadzające. Odpowiedzi dzieci punktuje według uznania, w skali od 1 do 3 punktów. Przedstawiciel drużyny, która zna odpowiedź, podnosi rękę do góry. Odpowiedzi niepoprzedzone podniesieniem ręki są nieważne. Może być tak, że obie grupy jedno... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 4
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Ostatnio pobierane
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Od Autora: Bociany – nieodłączny symbol wiosny. Co roku towarzyszą nam w oczekiwaniu na tę piękną porę roku. Motyw ich przylotu jest aktualny od wielu lat. Ale czy ktoś ma coś przeciwko? Przecież tyle ciepła i nostalgii jest w tym temacie… I mnie on urzeka, dlatego proponuję scenariusz zajęć (w formie konkursu) wpisujący się w tradycję wiosennych opowieści z bocianem w roli głównej.
Regulamin konkursu: Nauczyciel zadaje pytania – zagadki naprowadzające. Odpowiedzi dzieci punktuje według uznania, w skali od 1 do 3 punktów. Przedstawiciel drużyny, która zna odpowiedź, podnosi rękę do góry. Odpowiedzi niepoprzedzone podniesieniem ręki są nieważne. Może być tak, że obie grupy jednocześnie zgłoszą się do odpowiedzi, wówczas obie mają prawo zdobyć punkty. Przygotowanie: Nauczyciel ma do dyspozycji zestaw pytań przygotowanych przez autora, które może dowolnie uzupełnić. W treści pytań ukryte są pewne prawdy o zwyczajach bocianów, które weryfikują błędną wiedzę o tych ptakach, np. o ich pokarmie (o tym, że to nie żaby, lecz bezkręgowce takie, jak dżdżownice są podstawowym pokarmem bocianów), o legendzie mówiącej o bocianach przynoszących dzieci itd. Nauczyciel powinien dobrać sobie grupę dwóch – czterech pomocników, którzy pomogą mu w czasie prowadzenia konkursu. Do ich zadań będzie należało zliczanie punktów, naśladowanie głosów ptaków, pokazanie pozycji, w jakiej stoi bocian, rozdawanie rysunków. Nauczyciel przyznaje punkty grupie dzieci, które prawidłowo rozwiązały zagadkę. Ich liczbę obrazuje np. klockami, z których buduje wieżę na dywanie przed dziećmi. Zwycięża ta grupa, której wieża jest najwyższa. Należy pamiętać, że konstrukcja wież musi być taka sama, aby wynik był sprawiedliwy. Być może bohater tych zajęć zbuduje na niej gniazdo…
- pliki z nagraniem audycji radiowych – znajdziesz je TU oraz TU;
- rysunek do zadania oraz kolorowanka – TU;
- fotografie bocianów – TU.
Od Autora: Bociany – nieodłączny symbol wiosny. Co roku towarzyszą nam w oczekiwaniu na tę piękną porę roku. Motyw ich przylotu jest aktualny od wielu lat. Ale czy ktoś ma coś przeciwko? Przecież tyle ciepła i nostalgii jest w tym temacie… I mnie on urzeka, dlatego proponuję scenariusz zajęć (w formie konkursu) wpisujący się w tradycję wiosennych opowieści z bocianem w roli głównej.
Regulamin konkursu: Nauczyciel zadaje pytania – zagadki naprowadzające. Odpowiedzi dzieci punktuje według uznania, w skali od 1 do 3 punktów. Przedstawiciel drużyny, która zna odpowiedź, podnosi rękę do góry. Odpowiedzi niepoprzedzone podniesieniem ręki są nieważne. Może być tak, że obie grupy jednocześnie zgłoszą się do odpowiedzi, wówczas obie mają prawo zdobyć punkty. Przygotowanie: Nauczyciel ma do dyspozycji zestaw pytań przygotowanych przez autora, które może dowolnie uzupełnić. W treści pytań ukryte są pewne prawdy o zwyczajach bocianów, które weryfikują błędną wiedzę o tych ptakach, np. o ich pokarmie (o tym, że to nie żaby, lecz bezkręgowce takie, jak dżdżownice są podstawowym pokarmem bocianów), o legendzie mówiącej o bocianach przynoszących dzieci itd. Nauczyciel powinien dobrać sobie grupę dwóch – czterech pomocników, którzy pomogą mu w czasie prowadzenia konkursu. Do ich zadań będzie należało zliczanie punktów, naśladowanie głosów ptaków, pokazanie pozycji, w jakiej stoi bocian, rozdawanie rysunków. Nauczyciel przyznaje punkty grupie dzieci, które prawidłowo rozwiązały zagadkę. Ich liczbę obrazuje np. klockami, z których buduje wieżę na dywanie przed dziećmi. Zwycięża ta grupa, której wieża jest najwyższa. Należy pamiętać, że konstrukcja wież musi być taka sama, aby wynik był sprawiedliwy. Być może bohater tych zajęć zbuduje na niej gniazdo…