Będę uczniem (zabawy wspomagające rozwój dziecka sześcioletniego)

autor scenariusza: Beata Bielska



Zgodnie z nową podstawą programową wszystkie formy wychowania przedszkolnego mają zapewnić najmłodszym możliwości przyjaznej nauki i zabawy dostosowanej do ich potrzeb rozwojowych.
Właściwie zorganizowany i skuteczny proces wychowania pobudza potencjał twórczy, który zwiększa możliwości adaptacyjne dziecka. Zaplanowane działania edukacyjne wspierają uczniów w efektywnym udziale w przyszłym życiu szkolnym i rozwijają inteligencję emocjonalną. Poza kształtowaniem umiejętności intelektualnych dużo miejsca w programie nauczania zajmuje zabawa. Dzięki swym walorom zabawa przyczynia się do usprawniania psychoruchowego, intelektualnego i społecznego, a także zapobiega trudnościom wychowawczym. Ponadto dzieci w zabawie poznają swoje możliwości i uczą się samooceny oraz wzbogacają wiedzę o świecie.


W artykule przeczytamy o rodzajach zabaw (zabawy tematyczne, konstrukcyjne i zespołowe) oraz o zabawach wspomagających start dziecka w szkole. Artykułowi towarzyszy gotowe narzędzie – przykłady zabaw zespołowych, tematycznych i konstrukcyjnych wspomagających rozwój dziecka sześcioletniego. Zamieszczono także scenariusze zajęć: „W naszej grupie”, „Pierwszy dzień w zerówce (przedszkolu)”.

 



Powrót do wszystkich artykułów
Informacje o pliku

Pobierz ten
artykuł

Zamów ten
numer
Aby pobrać plik musisz być zalogowany. Zaloguj się, lub zarejestruj!