Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

A może by nad morze? Wszak lato już tuż-tuż! (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Czerwiec 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Idzie lato. Co wy na to? (ćwiczenie uwagi słuchowej, umiejętności spostrzegania i tworzenia rymów, nadawania tekstowi tytułu). Dzieci siedzą skrzyżnie. Nauczycielka powinna poprzedzić odczytanie wierszyka poleceniem, które pomoże w skupieniu uwagi na treści, np.: ... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „Jak to miło” – do pobrania TU;
  • nagranie szumu morza TU;
  • obrazki ilustrujące treść zabaw – do pobrania TU;
  • plakat przedstawiający Panią Lato, który został dołączony do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – TU możesz go zobaczyć.
Scenariusz zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Idzie lato. Co wy na to? (ćwiczenie uwagi słuchowej, umiejętności spostrzegania i tworzenia rymów, nadawania tekstowi tytułu). Dzieci siedzą skrzyżnie. Nauczycielka powinna poprzedzić odczytanie wierszyka poleceniem, które pomoże w skupieniu uwagi na treści, np.: Posłuchajcie uważnie, a za chwilę zapytam was, kto z kim rozmawia. Podczas rozmowy na temat treści wierszyka przedszkolaki mogą zastanowić się, czy wiadomo, ile osób rozmawia w wierszyku (cztery lub więcej), co te osoby będą robić w lesie, co się marzy rodzicom, co rodzina będzie liczyć – i czy naprawdę można policzyć ryby w rzece. Powtórne odczytanie wierszyka nauczycielka poprzedza poleceniem: Słuchajcie uważnie i dopowiadajcie wyrazy, które opuszczę. Czytając wierszyk, zawiesza głos przed wyrazami, które są na końcu parzystych wersów, a dzieci wspólnie wypowiadają te wyrazy. Po tym ćwiczeniu osoba prowadząca może zapytać dzieci, skąd wiedziały, jakie wyrazy należy dopowiedzieć. Dzieci powinny samodzielnie lub po odpowiednim naprowadzeniu stwierdzić, że chodzi o rymy. Mogą także podać własne przykłady wyrazów, które się rymują. Na koniec przedszkolaki powinny zatytułować wierszyk.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

MP3
Szum morza - dźwięki (PD, mp3)
MP3
Jak to miło - podkład (PD, mp3)

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się